וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלת פרס נובל לשלום: לוחמת זכויות אדם איראנית

10.10.2003 / 11:04

עו"ד שירין עבאדי כיהנה כשופטת הראשונה באיראן עד המהפכה האיסלאמית. קיבלה שבחים מוועדת הפרס על עבודתה בתחום זכויות הנשים והילדים

לוחמת זכויות האדם האיראנית, עו"ד שירין עבאדי, זכתה בפרס נובל לשלום לשנת 2003. עבאדי זכתה בפרס על פעילותה להגנת זכויות האדם ולקידום הדמוקרטיה. עבאדי, הנמצאת בפריס, אמרה בתגובה לזכייתה כי היא מאושרת, ומקווה שזכייתה תעודד את לוחמי החופש וזכויות האדם באיראן ותקדם את הדמוקרטיזציה במדינה. היא הוסיפה: "אני מוסלמית, כך שאדם יכול להיות מוסלמי ולתמוך בדמוקרטיה".

עבאדי, האישה הראשונה שכיהנה כשופטת באיראן עד המהפכה האיסלאמית, בעקבותיה נאלצה לפרוש, קיבלה שבחים מוועדת הפרס שבאוסלו, בירת נורבגיה, על עבודתה בתחום זכויות הנשים והילדים.

שירין עבאדי נבחרה מבין רשימה של כ-165 אנשים, בהם האפיפיור, יוחנן פאולוס השני, נשיא צ'כיה לשעבר, ואצלב האבל, נשיא ברזיל, לואיס אינשיו לולה דה סילווה, המנהיג האפגני חמיד קרזאי, סולן להקת U2, בונו, הזמר מייקל ג'קסון, נשיא צרפת, ז'אק שיראק, ואסיר העולם, מרדכי וענונו.

בגלי צה"ל דווח כי שווי הפרס הוא 10 מיליון קרונות שוודיות (כ-1.3 מיליון דולר) והוא יינתן לעבאדי באוסלו ב-10 בדצמבר. רק עשר נשים קדמו לשירין עבאדי וזכו בפרס זה, מאז שניתן לראשונה ב-1901.

מוקדם יותר דווח כי האפיפיור יוחנן פאולוס השני מוביל את רשימת ההימורים כזוכה בפרס נובל לשלום. על פי אתר ההימורים האוסטרלי, "סנטרבט", סיכוייו של האפיפיור עמדו על 2 ל-1; אחריו, עמד נשיא צ'כיה לשעבר ואצלב האבל, עם סיכויים של 8 ל-1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully