וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רון ארד חי ומוחזק בטהרן"

10.10.2003 / 8:37

"ידיעות אחרונות": מעדויות 3 גולים איראנים עולה כי הנווט השבוי מוחזק מאז 1998 בכלא סודי בטהרן. עדות אחד הסוהרים: ארד רזה מאוד ומרותק לכיסא גלגלים

"רון ארד חי ומוחזק על ידי המודיעין האיראני בכלא סודי בצפון טהרן" – כך דיווח היום "ידיעות אחרונות". העיתון מסתמך על עדותם של שלושה גולים איראנים – דיפלומט ואנשי מודיעין לשעבר, שהגיעו לאירופה. על פי העיתון, לא התאפשרו אישושם או הפרכתם של הדברים בכל דרך שהיא, ולפיכך עדותם, הגם אם מפורטת יחסית, נבדקת בחשדנות וזהירות רבה.

מעדויות שלושת הגולים – שהתקבלו בנפרד ובזמנים שונים – עולה כי בשנת 1994 הועבר ארד מלבנון, לאחר ש"נרכש" על ידי האיראנים מידי מוסטפא דיראני. הוא הועבר לסוריה ואז לאיראן, על מנת שישתתף בחקירה ביטחונית על ידי המודיעין האיראני. על פי אחד המקורות, טרם העברתו עבר רון ארד ניתוח בברכיו, על מנת לשתק את רגליו ולמנוע ממנו כל אפשרות בריחה. מאז הניתוח, על פי הדיווח, הוא מרותק לכיסא גלגלים.

לאחר מעבר בין בתי כלא שונים באיראן, הועבר רון ארד ב-1998, על פי המקורות, לבית מעצר סודי במזרח טהרן. במתקן – הנחשב לחשאי ביותר – התקיים פיקוח ביותר הדוק על האסירים 24 שעות ביממה. אחד המקורות, ששירת במתקן, סיפר כי האסירים במקום לא היו מוכרים לסוהרים בשמם, לצורך שמירה על חשאיות. ואולם, לטענתו, בשל גישה שהיתה לו לתיקי האסירים ידע כי ארד מוחזק במקום.

עוד סיפר המקור ששירת במתקן, כי פגש את ארד בכלא. הוא תיאר אותו כ"רזה מאוד", ישוב על כיסא גלגלים, בעל זקן לא עבות ופנים חרושות קמטים. המקור דיווח כי החליף עם ארד מספר מילים בערבית. מקור אחר סיפר כי בשנים 1998-1999 אושפז ארד פעמיים בבית חולים בשל אירוע לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully