וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה במאה שערים: גברים לימין - נשים לשמאל

9.10.2003 / 8:48

כרזות בשכונה מזהירות מקירבה לא נאותה בין המינים בתקופת החגים. הנשים התבקשו להישאר בבית או לצעוד במדרכה השמאלית בלבד. סדרנים יאכפו ההגבלה

מזמן ידוע שלא קל בחגים אולם קשה שבעתיים בשכונת מאה שערים בירושלים. ראשי העדה החרדית החליטו כי בשל הצפיפות הגוברת בימי החגים יפסיקו הגברים והנשים לצעוד על אותה מדרכה כדי שלא תיווצר קירבה לא ניאותה. ה"פקשווילים" בשכונה הורו לנשים לצעוד על המדרכות בצד שמאל ולגברים בצד ימין בלבד.

הכרזות הנושאים את הכותרת "פנייה נרגשת לעם ה' היושב בציון", חתומות על ידי "הוועד לטוהר מחננו" - גוף העוסק בסוגיות מוסר בעדה החרדית. הוועד קורא לנשים "היודעות את ערך הצניעות לבחור שלא להופיע ברחובות".

הנשים שבכל זאת החליטו לצאת לשאוף קצת אוויר נקראות לציית ל"תוכנית ההפרדה" לתקופת החגים. "כדי לגדור גדר עד כמה שאפשר פונים אנחנו לציבור העוברים והעוברות שלא תהיה תערובת, רחמנא ליצלן, לשמור על הפרדה".

כדי למנוע בלבול מסבירות הכרזות בדיוק מי הולך איפה ולפי איזה נקודת ייחוס. הבאים מכיוון כיכר השבת לכל אורך רחוב מאה שערים נדרשים לצעוד לפי החלוקה של גברים בצד ימין ונשים בצד שמאל. סדרני העדה יסייעו באכיפת ההגבלה.

מוכרי קלטות וסחורה אחרת התבקשו לפנות את עמדות המכירה כדי לא לגרום לריכוזי קהל מיותרים - לא מסיבות ביטחוניות אלא, כאמור, ממניעי צניעות. חרדים אמרו ל"ידיעות אחרונות" כי מדובר בגזירה שלא ניתן לעמוד בה. "לא יעלה על הדעת להפריד בין בעל לאשתו ובין הורים לילדיהם", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully