וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נהרג בגבול לבנון

7.10.2003 / 0:10

סמ"ר דוד סולומונוב, בן 21 מכפר סבא, נהרג מאש שנורתה מלבנון לעבר סיור צה"ל ליד מטולה. גורמי צבא: החיזבאללה אחראי. פצצות מרגמה נורו הלילה לעבר מוצב סמוך - לא דווח על נפגעים

חייל צה"ל, סמ"ר דוד סולומונוב, בן 21 מכפר סבא, נהרג אתמול אחר הצהריים בתקרית ירי בגבול לבנון, סמוך למטולה. טרם פורסם מועד הלווייתו. בתוך כך נמשכת המתיחות בגבול הצפון. שלוש פצצות מרגמה נורו הלילה לעבר מוצב ציפורן ברכס רמים הסמוך למטולה. לא דווח על נפגעים.

תקרית הירי החמורה אירעה סמוך לשעה 17:00. יריות נורו לעבר כוח חיילי גולני מגדוד 13 שהיו בפעילות מבצעית שגרתית בין שער פטמה למטולה. הירי בוצע מתוך בית בכפר הלבנוני כילה, ככל הנראה בידי צלף שירה מטווח קצר. החייל נפצע אנושות, ומת זמן קצר לאחר מכן מפצעיו. החיילים השיבו בירי מנשק קל. לא ברור אם המחבלים נפגעו מן הירי. צה"ל הכחיש דיווחים בלבנון, לפיהם בוצע ירי של מרגמות ונורתה אש ממסוקים.

סוכנות "רויטרס" דיווחה כי ארגון החיזבאללה הכחיש כל מעורבות בתקרית. ואולם, גורמים צבאיים מסרו לקול ישראל כי החיזבאללה אחראי למארב הירי, שבוצע בתגובה לתקיפת חיל האוויר ביום שבת בסוריה. לטענת המקורות, החיזבאללה משמש ככלי בידי הסורים. דמשק מעדיפה להשתמש בלבנון כמגרש משחקים לפעילות נגד ישראל, מאשר לפעול מתחום סוריה ולהסתכן בהסלמה שתביא למלחמה. המקורות מסרו כי על ממשלת לבנון לחשוש, כיוון שהיא אחראית על המתרחש בגבולה הדרומי.

בגלי צה"ל דווח כי אמש התקיימו בפיקוד צפון הערכות מצב בעקבות התקרית החמורה. מדובר בפעם הראשונה שבה החיזבאללה מרחיב את פעילותו מאזור הר דב לאזורים אחרים בגבול הצפון. גורמים מדיניים מסרו לערוץ 1 כי המתיחות בגבול הצפון עלולה לפגוע בעסקת השבויים המתגבשת בין ישראל לארגון.

בעקבות התקרית כינס אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, מסיבת עיתונאים בה שלח אזהרה חמורה לסוריה ואיראן. לדבריו, שתי המדינות מארחות בתחומן מפקדות טרור המפעילות שלוחות בשטחים ובדרום לבנון. גנץ הזהיר את דמשק וטהרן כי תמיכתן בטרור עלולה לדרדר את המצב באיזור. "מדובר במהלכים מסוכנים מאוד של סוריה, איראן ולבנון, ואם שלוש המדינות לא ינהגו במשנה זהירות, הן עלולות לגרום להידרדרות חמורה במצב", אמר.

גנץ הבהיר כי הירי נפתח מן הצד הלבנוני, וכי חיילי צה"ל לא פתחו באש ראשונים. הוא מסר כי מטרת תקיפת ישראל בשטח סוריה היתה להבהיר כי המשך תמיכתה בטרור יגרור תגובות חריפות מצד ישראל. לדבריו, תקרית הירי היום היתה פעולה מקומית, ואין לה קשר לתקיפת צה"ל בסוריה.

בכוח שמירת השלום של האו"ם, יוניפי"ל, מסרו כי במהלך חילופי האש נפגעה משאית של האו"ם שהובילה מים בגבול לבנון, כתוצאה מירי מהצד הישראלי של הגבול. פקיד בכוח מסר כי לא היו כל נפגעים.

בתוך כך יתקיים היום באתר חטיבת החרמון טקס לציון שלוש שנים לחטיפת שלושת חיילי צה"ל בידי החיזבאללה.

חיל האוויר הפציץ בסוריה

כתבי "הארץ", עמוס הראל, אורי אס ויואב שטרן, מוסיפים:

ביום ראשון לפנות בוקר הפציצו מטוסי חיל האוויר מחנה אימונים של ארגוני הטרור בתוך שטח סוריה. התקיפה באתר עין סאחב שנמצא כ-50 קילומטר ממערב לדמשק בוצעה ככל הנראה ממטוסים שטסו בגובה נמוך מעל ללבנון ואז חדרו לשטח סוריה.

מקורות צבאיים הסבירו כי מחנה האימונים נבחר כיעד משום שהג'יהאד הוא "הכתובת המרכזית" האחראית לפיגוע בחיפה. ההחלטה התקבלה בתגובה לפיגוע, שבוצע בידי מחבלת מתאבדת מהארגון. גורמים מדיניים בירושלים הדגישו שהתקיפה הופנתה נגד גורמים בג'יהאד ולא נגד מטרות סוריות. לדברי הגורמים, ישראל תוסיף לפעול נגד ארגוני הטרור בכל מקום, כולל בסוריה, אם דמשק תמשיך לתת חסות לטרור.

ישראל מאשימה את סוריה במתן מקלט לבכירי ארגוני הטרור. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי נמצאת בדמשק, שם יושב גם ראש הארגון, רמדאן שלח. "הג'יאהד, כמו ארגוני טרור אחרים, נהנה מתמיכת מדינות באזור, ובראשן איראן וסוריה. סוריה היא מדינה תומכת טרור ובאופן מתמיד מנסה לחבל בכל ניסיון להשיג שקט ויציבות באזור", נמסר בהודעת צה"ל לאחר התקיפה.

זוהי תקיפה ראשונה של ישראל בשטח סוריה מאז מלחמת לבנון ב-1983. לפני כחודשיים ביצעו מטוסי חיל האוויר "בום על קולי" מעל ארמונו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בצפון סוריה. בשנתיים האחרונות הותקפו פעמיים מתקני מכ"ם של צבא סוריה בשטח לבנון, בתגובה להתקפות חיזבאללה בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully