וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יכול ללכת על זהב באתונה"

איזי עין דור

5.10.2003 / 7:48

ג'וצה ציציאשווילי, שבגיל 30, אחרי הרבה שנים של כמעט, הוכתר כאלוף עולם בהיאבקות, חושב שזאת עשויה להיות רק ההתחלה. מנשרוב הפסיד ברבע הגמר, אבל יהיה באתונה

ג'וצה ציציאשוילי הוא אלוף העולם בהיאבקות בסגנון יוני -רומי. הישראלי המשיך במסע הבלתי ייאמן שלו באליפות העולם בצרפת, כשניצח הערב את אברהמיאן השבדי (ממוצא ארמני), שנחשב לאחד המתאבקים הטובים בעולם (אלוף עולם פעמיים, האחרונה לפני שנה), בגמר במשקל עד 84 ק"ג. ציציאשווילי הסתפק ב-2 נקודות בקרב והגן על עצמו בצורה מצויינת עד לסיום.

עם ניצחונו הבטיח לעצמו גוצ'ה את המקום בסגל הזהב, שגם מקנה לו משכורת חודשית של 5,000 ש"ח עד לאולימפיאדה באתונה, בנוסף למענק חד פעמי בסך 45 אלף ש"ח שיינתן לו ע"י הוועד האולימפי. המתאבק בן ה-30 התאמן בשנים האחרונות במחנות אימונים בישראל, ברוסיה ובגרוזיה, כשהמחנה האחרון התקיים באוקראינה. גוצ'ה השתתף בעבר באולימפיאדות של סידני (2000) ואטלנטה (1996), שם הוא גם החמיץ מדליה בקרב האחרון שלו. זו המדליה הראשונה שלו מאז 96', אז הוא לקח את הארד באליפות אירופה כשב-95' הוא זכה בכסף באליפות העולם.

ג'וצה, שעלה לישראל בשנת 94' אמר ל"ספורט הארץ": שבע שנים אני מחכה למדליה ולא זכיתי. ודווקא עכשיו, אחרי שהיתה לי הגרלה קשה מאוד, הצלחתי לזכות. אבל זה טוב שזה הגיע קשה. כי אחרי שניצחתי את כל המתאבקים הכי חזקים במשקל שלי והבאתי זהב, אני יכול ללכת על זהב גם באולימפיאדת אתונה".

מנהל היחידה לספורט הישגי, גילי לוסטיג, נכח לצידו של ציציאשווילי לאורך כל האליפות בקרטיי, פרבר פריזאי, והיה נרגש לאחר הקרב: "זה הישג אדיר של גוצ'ה. זו מדליית זהב ראשונה שלנו באליפויות, כולל אליפויות עולם. הוא הגיע לשיא שלו בגיל 30, שלא נחשב לגיל מבוגר בענף הזה. הוא היה מאושר בסיום, הוא בכה במשך כמה דקות. לפני הקרב הוא היה מרוכז ולכן סיפרנו לו על הפיגוע רק לאחריו". לוסטיג הוסיף כי מבחינתו אי אפשר לקשור את השמחה על ההישג, לתחושת העצב הכללי שלאחר הפיגוע בחיפה, "זה בטח לא מנחם אף אחד".

ציציאשווילי הוא אלוף העולם הרביעי שיש לישראל בשנתיים האחרונות בענפים האולימפיים, אחרי אלכס פולק בקליעה, ולי קורזיץ וגל פרידמן בגלישה. האחרון היה נשמע מאושר הערב בשביל גוצ'ה, "אני מכיר אותו מאטלנטה ובזמן האחרון הוא קצת נעלם, אבל גוצ'ה הוא טיפוס שעובד בשקט ועכשיו, אחרי מספר שנים הוא סופסוף זוכה באליפות עולם וזוכה לשמוע את התקווה". פרידמן, בניגוד אולי ללוסטיג, דווקא מצא סמליות בהישג המדהים של ציציאשווילי ורצה להבהיר עד כמה הוא חשוב בימים שכאלו: "ביום כזה חשוב שנראה לעולם שלא שוברים אותנו בקלות ואחד מאיתנו (זוכי הזהב בשנתיים האחרונות), חייב לקחת זהב גם באתונה".

מנשרוב הפסיד וסיים 8

גם יעקב מנשרוב יהיה באתונה, אחרי שהבטיח אתמול את מקומו בשמינייה הראשונה במשקל של עד 74 ק"ג. ברבע הגמר היום הוא בפסיד לקונסטנטין שניידר 0:9 ולא יתמודד על מדליה. לידיעה מורחבת על הקרב של מנשרוב ולתגובות נוספות ראו לינק מצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully