וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת השבויים תושלם בתוך ימים"

22.9.2003 / 13:13

כך מצטט "אל קודס" גורמים ישראליים. נסראללה: אנחנו קרובים לחגוג שחרור השבויים. גורם פלסטיני: בעסקה ישוחררו 400 אסירים, בהם 200 פלסטינים

העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא במזרח ירושלים, מצטט "גורמים ישראליים" האומרים כי עסקת השבויים עם ארגון חיזבאללה תושלם בתוך כמה ימים. לפי דיווחי העיתון מגובשת רשימת השבויים בימים אלה. עוד פורסם כי ראש התנזים בגדה, מרוואן ברגותי, עשוי להיכלל ברשימת המשוחררים. אל קודס מוסיף כי ראש צוות המו"מ הישראלי לנושא השבויים, אילן בירן, יצא אתמול לברלין להיפגש עם המתווך הגרמני ארנסט אורלאו.

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בראיון מיוחד לעיתון "א-ספיר", כי המו"מ בנושא עסקת השבויים נמצא בשלב מכריע. לדברי המזכ"ל, "אנחנו קרובים מאד ליום שבו נחגוג את שיבת השבויים".

בקול ישראל דווח כי נסראללה התייחס לנושא רון ארד באומרו: "אנחנו רוצים מאד לדעת מה עלה בגורלו". לדבריו, לארגונו יש הרבה מאד תמריצים לחשוף את המידע. עם זאת, נסראללה סיפר כי אמר למתווך הגרמני שבידי ארגונו אין נכון לעכשיו מידע מסוג זה.

מזכ"ל החיזבאללה יצא בהצהרה יוצאת דופן ואמר כי אנשי ארגונו מתחייבים לעשות את מירב המאמצים להשיג מידע על רון ארד. זאת, במטרה להביא לשחרור כל האסירים הפלסטינים.

הרב הראשי ידון עם האיראנים ברון ארד

ישראל הסכימה לשחרר כ-400 אסירים, מהם לפחות 200 פלסטינים, במסגרת עסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה. סוכנות איי.פי מדווחת כי את הדברים אמר גורם פלסטיני המקורב למתווך הגרמני. לדברי הגורם, יתר האסירים הם ירדנים, סורים ולבנונים

בתוך כך דווח היום כי הרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר, ייצא היום לוועידה בין דתית בקזחסטן, בהשתתפות נציגים מוסלמים, נוצרים ויהודים. הרב מצגר ייוועד עם נציג איראני ונציג סעודי לשיחה על "פדיון שבויים", במסגרת המאמצים להביא לשחרורו של רון ארד. בקול ישראל דווח כי מצגר נפגש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, וקיבל ממנו תדרוך בנושא. "אני מקווה להיות איש בשורה בשובי" , אמר מצגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully