וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי הכבשים הלכודות בלב ים מחפשות בעלים

רויטרס

15.9.2003 / 15:15

57 אלף כבשים אוסטרליות מוחזקות על ספינת משא כבר 6 שבועות אחרי שערב הסעודית סירבה לקלוט אותן בשל מחלה. מזמין המשלוח מציעו בחינם לכל דורש

57 אלף כבשים הנמצאות על סיפונה של אנייה במפרץ הפרסי, מוצעות בחינם, לכל דורש, לאחר ששלטונות ערב הסעודית סירבו לקלוט אותן. הכבשים, שנשלחו מאוסטרליה, נמצאות על הספינה מזה כשישה שבועות, בלא שנפרקו. זאת, בשל החשש שרבות מהן נדבקו במחלה.

דובר ממשרד החקלאות האוסטרלי מסר כי "בעליה של הספינה מציע לפרוק את הכבשים בחינם, בכל נמל בו יוכלו לעגון". ממשלת אוסטרליה החלה במגעים דיפלומטיים כדי לקדם את המהלך. ארגוני רווחת בעלי חיים מחו בחודש האחרון על ההתאכזרות לכבשים, ששוהות בתת-תנאים בלב ים. "העמותה למניעת התאכזרות לחיות באוסטרליה" קראה ביום שישי לפריקתה המיידית של הספינה, והודיעה כי הכבשים סובלות מטמפרטורה המגיעה ל-50 מעלות.

ממשלת אוסטרליה התחמקה מאחריות, ומסרה כי "הבעלות על הספינה עברה לידי היבואן הסעודי, ולכן היכולת שלנו להתערב מוגבלת". גם באיחוד האמירויות סירבו לקלוט את הכבשים. כעת מקווים בארגוני רווחת החיות שיימצא פיתרון למצוקת הכבשים, ומביעים שביעות רצון מהעלאתו מחדש של נושא משלוחי בעלי החיים לסדר היום הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully