וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי אבנרי לערפאת: נשמש לך מגינים אנושיים

14.9.2003 / 0:02

משלחות של קונסולים זרים, ח"כים ופעילי שמאל ציינו במוקטעה עשור להסכם אוסלו. ערפאת: ישראל שואפת לחסל את הרשות שהוקמה מכוח ההסכם

משלחות של קונסולים זרים, חברי כנסת ישראלים, פעילי שמאל ופעילי פתח הגיעו אתמול למוקטעה שברמאללה, כדי לציין עשר שנים לחתימת הסכם אוסלו. בין המבקרים במוקטעה היו איש השמאל אורי אבנרי והח"כים אחמד טיבי ועיסאם מחול, שהגיעו עם קבוצה של כ-30 פעילי שמאל. במהלך הביקור אמר אבנרי לערפאת: "נשמש לך מגינים
אנושיים אם ישראל תנסה לחסל אותך".

המונים, ובהם תלמידי בית ספר הגיעו למתחם המוקטעה כדי להביע תמיכה ביו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, שישראל החליטה לגרשו מהשטחים. בקול ישראל דווח כי ערפאת חזר ודחה את כוונת ישראל לגרשו, ואמר כי מטרת ממשלת שרון היא לחסל את הרשות הפלסטינית, שהוקמה מכוח הסכמי אוסלו. לדברי היו"ר: "הסכם השלום נמצא בנקודה הקריטית ביותר מאז החתימה ב-1993... אבל העם וההנהגה הפלסטינית מחוייבים לו".

"זוהי חובת כולנו להמשיך בדרכו של יצחק רבין המנוח...להגיע לפשרה צודקת ושלום קבע למען שלום ילדינו והילדים הישראלים", הוסיף ערפאת.

אבו עלא: אוסלו הוא עדיין הפתרון

ראש הממשלה הפלסטיני הנכנס, אבו עלא, נפגש עם פעילי השמאל הישראלים. אבו עלא אמר כי יש אפשרות אמיתית להגיע להפסקת אש, גם עם החמאס. הוא שב וגינה את הפיגועים נגד ישראל. אבו עלא, מהחותמים על הסכמי אוסלו, הוסיף כי הם יכולים לחזור ולהיות בסיס לכל פתרון עתידי באזור.

הסכם אוסלו, שגובש בחשאי על ידי גורמים בממשלתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין וגורמים פלסטיניים, נחתם ב-13 בספטמבר 1993, על מדשאות הבית הלבן. על ההסכם חתמו ראש הממשלה רבין, נשיא ארה"ב באותה תקופה, ביל קלינטון ויו"ר הרשות. בשנים האחרונות הולכות וגוברות בציבור הישראלי הקריאות לפיהן מדובר בטעות היסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully