וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: החיות במערב סובלות מעודף משקל

9.9.2003 / 11:47

דו"ח: כרבע מהחתולים ומהכלבים שמנים יותר וחשופים למחלות. ממליץ על פעילות גופנית לחיות המחמד. תזונאית וטרינרית: עדיף לתת להם חתיכה קטנה יותר מהביסקוויט

כל מי שאי פעם גידל כלב מכיר את האימרה המעצבנת, לפיה "עם השנים הבעלים הופכים דומים לחיות המחמד שלהם". עכשיו מסתבר שההיפך הוא הנכון: מחקר חדש קובע כי חיות המחמד בעולם המערבי הופכות שמנות יותר ויותר – בדומה לבעליהן.

המחקר, שבוצע על ידי "המועצה הלאומית למחקר" בארה"ב, קובע כי כרבע מהחתולים ומהכלבים באמריקה ובשאר מדינות העולם המערבי סובלות מעודף משקל. מדובר בעידכון הראשון מאז 1986 לדו"ח בנושא "דרישות תזונתיות מכלבים ומחתולים", שמוציאה המועצה. זהו דו"ח עב כרס, בן 500 עמודים, המיועד בעיקר לווטרינרים, לתזונאים ולמדענים – אך יכול להסב עניין רב גם למגדלי החיות באשר הם.

קתרין מישל, תזונאית וטרינרית מאוניברסיטת פנסילבניה, אמרה לסוכנות איי.פי, כי בשנים האחרונות היא מבחינה בבעיית השמנה בקרב חיות המחמד, בעיקר חתולים בגילאים צעירים מבעבר. "בעיה רצינית שאנשים לא תמיד מודעים אליה, היא שהחיבה הרבה שאנו מפגינים כלפי החיות לפעמים עשויה לפגוע בהן", אמרה. לדבריה, "אמנם אין צורך להתעלם מזוג עיניים חמודות, אך חתיכת ביסקוויט יכולה לספק אותן בדיוק כמו ביסקוויט שלם – ולגרום לפחות נזק".

חתולים אוכלים פחות אך בתדירות גבוהה יותר

כמו בני אדם, גם בעלי החיים שמנים הם בעלי סיכון גבוה יותר לחלות במחלות, כמו סוכרת, בעיות לב ובעיות בריאותיות אחרות. הדו"ח כולל גם פרק חדש על פעילות ספורטיבית המיועדת לבעלי חיים. המלצות בנושא ניתן למצוא גם באתר האינטרנט של המועצה, המיועד לבעלי חיות מחמד, כולל מידע על תזונה ופעילות גופנית, וכן דרכים לאיבחון עודף משקל.

לפי הדו"ח, בעיית ההשמנה מחריפה עם השנים, ככל שבעל החיים מתבגר, ונפוצה בעיקר בקרב חיות מסורסות. "חתולים הם צאצאים של טורפים, ולכן מערכת העיכול שלהם מותאמת לספיגת חלבונים ושומנים מבשר. לפיכך, אסור להאכיל חתול בדיאטה צמחונית – שעלולה לפגוע בתזונה שלהם", נכתב. "כלבים, לעומת זאת, מסוגלים להתקיים מתזונה צמחונית בלבד – כל עוד הם מקבלים כמות מספקת של חלבונים".

בניסויים שנערכו בקרב כלבים וחתולים, ניתנה לבעלי החיים האפשרות לאכול כאוות נפשם, ללא הגבלה. התצפיות העלו כי חתולים העדיפו ארוחות קטנות אך תכופות יותר, וצרכו בין 12-20 מנות בכל שעות היום והלילה. כלבים, לעומת זאת, אכלו בין 7-8 ארוחות. "אם החתול נראה שמן – אז הוא אכן שמן", נכתב בדו"ח, לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully