וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא קיבל את תפקיד ראש הממשלה

8.9.2003 / 20:35

עוזרו של ערפאת: הוא הסכים עקרונית למינוי. העביר מסר ללשכת שרון כי יפעל להשגת הפסקת אש. גורם בפמליית ראש הממשלה: הוא יהיה בן שיח אם יקבל את מפת הדרכים

יו"ר המועצה המחוקקת, אבו עלא, הסכים רשמית לקבל עליו את תפקיד ראש הממשלה ברשות הפלסטינית, במקום אבו מאזן המתפטר. למינויו עוד נדרש אישורה של המועצה המחוקקת. אבו עלא התנה מוקדם יותר את הסכמתו בערבויות מצד הממשל האמריקאי והאיחוד האירופי כי יפעלו לריסון תוקפנות ישראל.

נביל אבו רודיינה, עוזרו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, אמר כי אבו עלא הסכים עקרונית למינוי בפגישתם במוקטעה ברמאללה וציין כי אינו מעוניין לעמוד בפני אותם מכשולים מצד ישראל שעמדו בדרכו של אבו מאזן. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח שהשר יאסר עבד רבו, אמר כי ערפאת הטיל רשמית על אבו עלא את משימת הרכבת ממשלה חדשה. גורם רשמי אחר אמר כי ערפאת הודיע לוועד המנהל של אש"ף שאבו עלא הסכים לקבל עליו את התפקיד תמורת ערבויות. "המנהיגות הפלסטינית תפעל אצל גורמים בינלאומיים כדי להבטיח את הצלחתה של הממשלה העתידית", אמר הגורם.

בערוץ הראשון דווח כי אבו עלא העביר לבכירים בלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, מסר לפיו הוא יפעל להשגת הפסקת אש בין הפלסטינים לישראל.

שר החוץ, סילבן שלום, אמר היום כי אבו עלא, ייבחן על פי מעשיו. שלום אמר כי "יש לראות אם הוא קיבל החלטה אסטרטגית להילחם בטרור ולבחור בדרך השלום". הוא הוסיף שישראל בוחנת את ההתרחשויות ברשות הפלסטינית ומצפה לראות מי יהיו השרים שיתמנו לממשלה החדשה.

יועץ תקשורת של ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר במהלך טיסתו להודו כי אם המיועד לראשות ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו עלא, יקבל עליו לבצע את מפת הדרכים הוא יהיה בן שיח.

"איני מוכן ללכת לכישלון מובטח"

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית וראש הממשלה המיועד, אבו עלא, אמר היום כי הוא טרם החליט אם לקבל את התפקיד וכי לא ייתן את תשובתו עד שיבחן את עמדות כל הצדדים, ובכללם ישראל וארה"ב.


פרסומתבראיון ל"אל ג'זירה" אמר אבו עלא כי עליו לבחון אם הצדדים מוכנים לשינויים מהותיים ולשינוי היחס ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. "איני מוכן ללכת לכישלון מובטח", ציין. אבו עלא דורש ערבויות אמריקאיות ואירופאיות לתמיכה בתהליך השלום, לפני שיקבל עליו את התפקיד. "אני רוצה לראות אילו ערבויות ותמיכה יבטיחו האמריקאים והאירופאים. אני רוצה לבחון אם השגת שלום אפשרית או לא", אמר. עוד אמר כי התנאים שלו לקבלת המינוי הם "הפסקת אש אמיתית, ללא התנקשויות וללא הריסת בתים".

מקורביו של אבו עלא מסרו היום כי הוא הביע הסכמה עקרונית לקבל עליו התפקיד. מקורות פלסטיניים מסרו כי ערפאת ייפגש בצהריים עם אבו עלא ויבקש ממנו רשמית להתמנות לראש הממשלה במקומו של אבו מאזן, שהתפטר שלשום. ערפאת ומוסדות הפתח שהתכנסו אתמול הטילו על אבו עלא את הרכבת הממשלה הבאה ברשות. על פי חוק היסוד הפלסטיני, לרשות אבו עלא חמישה שבועות כדי להרכיב ממשלה. אם ירצה בכך, הוא יוכל להאריך את התקופה בעוד שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully