וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין דוחה יוזמת החנינה לשוטרי ועדת אור

3.9.2003 / 9:27

היועץ המשפטי לממשלה מתנגד ליוזמת המפכ"ל אהרונישקי. טוען: יש להמשיך בחקירת מח"ש. הנשיא קצב: אין כל דמיון לפרשת קו 300

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, דחה הבוקר את היוזמה להעניק חנינה לשוטרים שהיו מעורבים באירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים ישראלים. בהודעה שפרסם, נכתב כי אינו סבור שיש "להעניק חנינה מראש". לדבריו, "יש להמשיך בחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים".

גם נשיא המדינה, משה קצב, אמר היום כי הוא מתנגד להענקת חנינה לשוטרים. בקול ישראל דווח שהנשיא אמר כי אין הצדקה לחנינה לנחקרי ועדת אור כיוון שטרם הוחלט אם הם יועמדו לדין. לדעתו, אין כל דמיון בין הפרשה הנוכחית לפרשת קו 300, בה זכו בכירים בשב"כ לחנינה.

ח"כ יוסי שריד (מרצ) מתנגד ליוזמה, ומציע לשאול "הרצחת וגם טשטשת?". לדבריו "אנשיו המשטרה צריכים לחדול מן הבכי להפשיל שרוולים ולנקות את האורוות".

נרדין עסלי, אחותו של אסיל עסלי שנהרג במהומות אוקטובר, אמרה בראיון לגלי צה"ל, כי "יוזמה כזאת מוכיחה את מה שכל הזמן אמרנו - המדינה הזאת היא מדינת משטרה פאשיסטית".

עסלי פנתה לתומכים ביוזמה ואמרה: "תמשיכו לחלום שאנחנו נשב בשקט, שתרצחו בנו ואנחנו נעלים עין". היא הבהירה כי היא מכוונת למחאה לגיטימית בלבד אבל ביוזמה מסוג זה "המדינה מוציאה את אזרחיה מהחוק".

המשטרה רוצה פיתרון נוסח פרשת "קו 300"

כתב "הארץ", אמיר אורן, מוסיף:

אתמול הורה מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, לבחון דרכים משפטיות שיאפשרו להעניק חנינה לשוטרים, בדומה לנוסחה ששימשה את ממשלתם של שמעון פרס ויצחק שמיר להענקת חנינה לבכירי השב"כ בפרשת "קו 300".

אהרונישקי הטיל את בדיקת הסוגייה על ראש אגף החקירות והלחימה בפשיעה, ניצב משה מזרחי, ועל היועצת המשפטית של המשטרה, תת-ניצב ענת שפי. במשטרה מקווים להשלים את הבדיקה היום או מחר, ולהעביר הצעה מנומקת לאישור היועץ המשפטי לממשלה עוד השבוע. אם תושלם עוד השבוע עבודת המטה במשרדי המשפטים וביטחון הפנים, מקווים במשטרה להגיש את ההצעה לדיון שתקיים הממשלה בדו"ח אור בשבוע הבא. במטה הארצי מעריכים, כי להצעה סיכוי לזכות בתמיכת פרקליטות המדינה.

לדעת בכירים במטה הארצי, חקירות מח"ש לא יניבו כל תוצאה מעשית, בגלל שעבר זמן רב מאז האירועים, וכן בגלל מיעוט העדים והממצאים. פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, העירה בהזדמנויות קודמות כי אין טעם בחקירה פלילית - משטרתית או של מח"ש - שמלכתחילה ברור שבסופה לא צפויים כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully