וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ ישראלי-אמריקאי להצלת אבו מאזן

30.8.2003 / 8:44

פועלות לסכל מהלך שתכנן ערפאת, לפיו יודחו אבו מאזן ודחלאן ובמקומם ימונו אבו עלא ורג'וב; וושינגטון: המהלך יפגע קשות בסיכויים למדינה פלסטינית

ארה"ב וישראל פועלות לסכל מהלך שתכנן יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, להדחת ראש ממשלת הרשות, אבו מאזן. כך דווח אמש בערוץ 2. לפי הדיווח, פעל ערפאת מאחורי הקלעים יחד עם יועצו החדש לענייני ביטחון, ג'יבריל רג'וב. השניים תכננו להפיל את ממשלת אבו מאזן בהצבעת האמון בה, שהיתה צפויה להתקיים ביום שני הקרוב במועצה הפלסטינית המחוקקת. כתוצאה מלחץ אמריקאי ואירופי נדחה מועד ההצבעה, שיזם דווקא ראש הממשלה הפלסטיני, ליום חמישי.

לפי הדיווחים תכנן ערפאת לקבל את אישור המועצה המחוקקת להחלפת אבו מאזן והממונה על הביטחון ברשות, מוחמד דחלאן. היו"ר קיווה להעביר מהלך שבסופו יחליף ראש המועצה המחוקקת, אבו עלא, את אבו מאזן, ורג'וב יתפוס את מקומו של דחלאן.

לאחר שארה"ב וישראל גילו את התכנית, מיהרה וושינגטון לשלוח מסרים חריפים לכל הגורמים הפלסטיניים המעורבים. נציגי הממשל הזהירו כי מהלך מסוג זה יפגע קשות בסיכויים להקמת מדינה פלסטינית. ארה"ב העבירה מסר ברור לצירי הוועדה המחוקקת, כי הצבעה נגד ממשלת אבו מאזן כמוה כהצבעה נגד נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.

גורם ישראלי מסר אתמול לערוץ 2 כי הצלחת ה"פוטש" שתכנן ערפאת היתה מביאה להפסקת הפעילות בערוץ המדיני. לדבריו, "אם תקרוס ממשלת אבו מאזן וערפאת יצליח לארגן ממשלת בובות, לא ננהל איתה משא ומתן". ג'יבריל רג'וב התראיין אמש לערוץ 1 ואמר כי אינו כועס על ראש הממשלה הפלסטיני וכי הוא ממשיך לתמוך בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully