וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 הרוגים בפיגוע באוטובוס בירושלים

19.8.2003 / 21:18

מחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס קו 2 של אגד בשדרות חיים בר-לב; 105 פצועים מתוכם 15 במצב קשה, בהם 2 תינוקות; הג'יהאד האיסלאמי והחמאס קיבלו אחריות

20 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע באוטובוס אגד דו-מפרקי בשדרות חיים בר-לב שבשכונת שמואל הנביא בירושלים. 4 מבין ההרוגים הם ילדים. ממד"א נמסר על 105 פצועים בפיגוע, 15 מהם במצב קשה, בהם 2 תינוקות. 40 ילדים פצועים פונו לבתי החולים.

מחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס בקו מספר 2 שהיה בדרכו מהכותל המערבי לשכונת שמואל הנביא. עדי ראייה דיווחו כי האוטובוס נהרס לחלוטין. האזור נסגר לתנועה. כוחות הביטחון מנהלים סריקות נרחבות במזרח ירושלים אחר סייענים שמעורבים בפיגוע.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניצב מיקי לוי שהגיע למקום אמר כי "מדובר במטען גדול". בנוסף, דווח כי במשטרה חושדים שהמחבל המתאבד היה מחופש לחרדי.

שר הביטחון, שאול מופז, שהה סמוך למקום הפיגוע בירושלים באירוע של ארגון זק"א. בערוץ 1 דווח כי אנשי זק"א הוזעקו מהאירוע לסייע בפעולות החילוץ. אחד מאנשי זק"א שהגיע למקום הפיגוע סיפר לקול ישראל" "זה פיגוע קשה במיוחד. חילצנו תינוקת נושמת ששכבה מתחת לגופות. מחזות קשים מאוד".

בנצי, עד ראייה לפיצוץ סיפר לקול ישראל: "שמענו פיצוץ ואז היו ענני אש, אנשים צועקים. האוטובוס היה מפוצץ מאנשים וילדים שעלו אליו אחרי מסיבת בר מצווה שהסתיימה באזור".

בעקבות הפיגוע הוחלט במשטרה לעבור לרמת כוננות גבוהה. במסגרת הכוננות יוצבו שוטרים במקומות הומי אדם והמשטרה תתוגבר בשוטרים הנמצאים בקורסים.

הבית הלבן גינה הפיגוע

הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לפיגוע. לדברי הארגון, הפיגוע הוא נקמה על הריגתו של מוחמד סידר, בכיר הארגון, בשבוע שעבר. הארגון הודיע כי המחבל המתאבד ראאד עבד אל חמיד מיסאק, בן 29 מחברון. עם זאת, מקורות פלסטינים דיווחו כי המחבל המתאבד הוא איש חמאס ששימש כאימאם באחד המסגדים הגדולים בחברון.

עבד אלעזיז רנטיסי, מבכירי החמאס, אמר בתגובה לפיגוע כי זו תגובה ל"מה שעושים הציונים, אך עדיין לא מדובר בקץ ההודנה". איסמאעיל אבו שנב, מבכירי החמאס בעזה, אמר הערב כי "אנו מחוייבים להודנה כל עוד צה"ל לא מפר אותה".

ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון מופז, החליטו בעקבות הפיגוע בירושלים להקפיא את כל השיחות המדיניות עם הפלסטינים. כמו כן הוחלט להקפיא את העברת הערים בגדה לאחריות הרשות הפלסטינית. שרון, יכנס מחר בבוקר התייעצות ביטחונית בעקבות הפיגוע.

הבית הלבן פרסם הערב הודעה, לפיה הוא מגנה "באופן התקיף ביותר" את הפיגוע שאירע הערב. גם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, גינה את הפיגוע הערב. כך גם שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר.

שר הבריאות, דני נווה, אמר לערוץ 1 כי "ברור שיש לעצור את המהלך המדיני בעקבות הפיגוע". לדבריו, "אין ברשות הפלסטינית מי שיטול את האחריות על הביטחון".

מוקדי החירום

מספרי הטלפון של מוקדי החירום בבתי החולים:
ביקור החולים: 1255123
הדסה הר הצופים: 1255121
הדסה עין כרם: 1255122
שערי צדק: 1255125

מוקד החירום של עיריית ירושלים לתושבים הגרים מחוץ לעיר:
12550256

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully