וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון לבעיית המשמעת - החזרת התלבושת האחידה

17.8.2003 / 7:14

מאות בתי ספר בארץ חוזרים לחולצות הטריקו, גם בעקבות המצב הכלכלי; לבנת: התלבושת הפכה מוגזמת ומופקרת; הדגמים החדשים נבחרו בתצוגות אופנה ועוצבו ע"י התלמידים

מאות בתי ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי הארץ חוזרים להנהיג תלבושת אחידה בתחומם. ברקע לכך, המצב הכלכלי הקשה, הניסיון להחזיר את המשמעת לבית הספר, והרצון להימנע ממלחמת המותגים.

שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה כי "התלבושת שאיתה הגיעו התלמידים לבית הספר הפכה קצת מוגזמת, שלא לומר מופקרת". משרד החינוך עודד את החזרה לתלבושת אחידה, במטרה ליצור אווירה מכובדת יותר בבתי הספר. לדברי לבנת, "התלמידים יכולים להרגיש נוח עם התלבושת היום, כיוון שהיא אינה כמו התלבושת כשאני הייתי ילדה, עם חצאיות קפלים וחולצה מכוערת. היום מדובר בטריקו עם סמל ומגוון צבעים".

השרה הוסיפה כי "אמנם אי אפשר לגשר לחלוטין על הפערים, כיוון שתמיד יהיו מי שיגיעו עם ג'ינס או נעליים יקרות, אבל בכל זאת יש מקום ליצור תחושה ואווירה שונים". גם יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך בשלטון המקומי, אבי קמניסקי, אמר כי "נכשלנו בהנהגת משמעת ואנו בהחלט מסתייעים עכשיו בתלבושת האחידה".

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בדגמי 2003 של התלבושת האחידה יש שלל צבעים ודגמים, שנבחרו במשותף על ידי ההורים, התלמידים והנהלת בית הספר. בחלק מהמוסדות אף נערכו תצוגות אופנה לבחירת התלבושות, ובחלקם היו אלה התלמידים שעיצבו את הבגדים שילבשו בשנה הבאה. בזכות רכישה מרוכזת של התלבושות, הוזלו משמעותית מחירי החולצות, והן נמכרות בסכומים שנעים בין שמונה ל-18 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully