וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס מציין 80 שנה להיווסדו

16.8.2003 / 13:10

אחד מוותיקי הפוליטיקאים מסתכל לאחור ומצר על כך שלימין לקח 30 שנה להבין שאין מנוס מחלוקת הארץ; יעביר, כצפוי, את יום הולדתו בקריאה; מזל טוב

יו"ר מפלגת העבודה, ראש הממשלה לשעבר ואחד מוותיקי הזירה הפוליטית בארץ, שמעון פרס, חוגג היום את יום הולדתו ה-80. פרס יחגוג את יום הולדתו עם אורחים רמי דרג מהעולם, רק בחודש הבא. בין השאר יגיעו למסיבה המתוכננת בתל אביב, נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, נשיא רוסיה לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב ונשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה.

חתן יום ההולדת סיפר לגלי צה"ל כי אין לו שום תכניות מיוחדות להיום – "חוץ מלקרוא ולהנות". כשהוא מסתכל אחורה על שנותיו בתחום המדיני, מציין פרס כי הוא מצטער בעיקר על אי הגשמת הסכם לונדון עם חוסיין מלך ירדן, דבר שלדעתו היה חוסך שתי אינתיפאדות, סיבוך עם אש"ף וסכנת חלוקתה של ירושלים. הדבר הנוסף עליו הוא מצר הוא העובדה שלימין היו דרושות 30 שנה כדי להבין שאין מנוס מחלוקתה הארץ בין שני עמים.

על שותפו לשעבר לתהליך השלום, יו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, אומר היום פרס כי "הוא רצה שלום אבל לא היה מסוגל לעבור ממצב של מנהיג מחתרת לעמדת מנהיג מדינה".

פרס נולד בשנת 1923 בווישניבה שברוסיה הלבנה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1934. פרס החל את דרכו כעוזרו של ראש הממשלה דוד בן גוריון וביצע עד היום תפקידים רבים בהם מנכ"ל משרד הביטחון, משרות שר שונות ועמידה בראשות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully