וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי מציג: הגרסה המקוונת ל"מבת הדרכים"

10.8.2003 / 10:40

שליט לוב גיבש תכנית מפורטת ומנומקת לסיום הסכסוך במזרח התיכון; כדי שגם העם היושב בציון יכיר אותה - תרגם התכנית לעברית, קצת עילגת

שליט לוב, מועמר קדאפי, הגה באחרונה תכנית שתביא, לטענתו, לסיום הסכסוך במזרח התיכון. כדי שגם העם היושב בציון יכיר אותה, הורה לתרגם את התכנית לעברית ואף העלה אותה לאינטרנט.

"מעריב" מדווח כי בספר בשם "הספר הלבן" מציע הרודן להקים מדינה דו לאומית בין הירדן ובין הים בשם "ישראטין". על פי ההצעה, למדינה החדשה יהיה פרלמנט משותף לפלסטינים וליהודים, והיא תנוהל בדומה למבנה הלבנוני - חלוקת השלטון לפי עדות. כן הוא מציע כי הממשלה תיבחר בבחירות חופשיות בפיקוח האו"ם, ושהפלסטינים יורשו לחזור לבתיהם.

מקורביו מסבירים כי הרעיון להעלות את התכנית באינטרנט בעברית נועדה "לתת לעם בישראל הזדמנות לבקר באתר ולעיין בכתביו של קדאפי. חשוב שהישראלים יעיינו בספר בעצמם ובשפתם שלהם".

קדאפי מפרט את השתלשלות ההצעות ההיסטוריות לפתרון הסכסוך היהודי-ערבי, ומדגיש במיוחד את התומכים הציוניים ברעיון המדינה הדו-לאומית. התרגום העברי של התכנית באתר מצטט את נשיא ארה"ב לשעבר, רוזפלת (תיאודור רוזוולט), את טיודור הרצל, את פרופ' שלומה אונירי (שלמה אבינרי) והאלוף מאיר בעיל (פעיל).

שליט לוב מאשים את הפלסטינים בבריחה ב-48', ומכחיש את טבח דיר-יאסין: "הגברים ברחו ולא נלחמו בעד הבתים שלהם, והתופעה הזאת לבריחה ציבורית הרחבה לפלסטינים זקוקה להסבר הגיוני".

את קיומן של שתי מדינות עצמאיות שולל קדאפי. "הפלסטינים לא מקבלים במדינה קטנה אלא במדינה גדולה ומזדיינת להגן על עצמה. והיה לה את החוק שתזדיין בדיוק כמו המדינות השכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully