וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה את לא בלונדינית? בגלל הדיאטה של אמא

8.8.2003 / 16:43

מחקר חדש מגלה: תוספים תזונתיים בזמן ההיריון משנים את הגן האחראי לצבע שערו של הילוד; הגילוי עשוי לסייע גם בחקר סכרת ומחלות לב מולדות

מחקר חדש מגלה כי לתפריט האישה בזמן ההיריון השפעה ישירה על צבע השיער של ילדיה. על פי המחקר שנערך על ידי מדענים אמריקאים במרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק בצפון קרולינה, שינוי חומרים מזינים בתפריט של האם, יקבע אילו גנים יהיו פעילים ואילו יישארו רדומים - וכך נקבע צבע שערו של הילוד.

במאמר שפרסמו המדענים בכתב העת לביולוגיה תאית ומולקולרית, סיפרו כי הצליחו לשנות את פרוותם של עכברים בדרך פשוטה של שינוי התפריט בזמן היריונה של הנקבה. המדענים ערכו ניסוי השוואתי בו האכילו עכברות ארבעה חומרים מזינים: ויטמין B-12, חומצה פולית, כולין ובטאן וכן בדקו עכברות עם תפריט "רגיל".

תוצאות הניסוי הראו כי העכברות שאכלו מהחומרים המזינים המליטו גורים עם פרווה חומה ואילו העכברות שהוזנו בתפריט רגיל המליטו עכברים עם פרווה צהובה. המחקר הראה כי החומרים המזינים גרמו לגן בשם אגוטי להישאר רדום. גן זה משפיע על צבע הפרווה.

המדענים אמרו כי זו הפעם הראשונה שמוכיחים במדויק כיצד תוספים תזונתיים בזמן ההיריון יכולים לקבוע לצמיתות את הגנים של הצאצאים, מבלי לשנות את הגנים עצמם. אומנם הניסויים לא נערכו בבני אדם, אך המדענים טוענים כי המחקר אושש את התיזה שלהם האומרת כי תזונה משנה גנים של אנשים.

מחקרים רבים בעבר הוכיחו, כי צאצאיהן של נשים הסובלות מתזונה לקויה בזמן ההיריון סובלים ממחלת הסכרת ומחלות לב שונות. מחקר זה יכול לסייע גם להבנת תופעה זו שכן, הגן האגואטי לא משפיע רק על צבע הפרווה אלא גם על גורמים מטאבוליים הקשורים במחלת הסכרת ומחלות לב שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully