וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הרכבות הואטו בעקבות גל החום

5.8.2003 / 13:47

רשות הרכבות חוששת שהחום הכבד וחיכוך הגלגלים במסילה עלולים לגרום לפסים להתבקע; בפורטוגל נספו 9 אנשים בגלל מזג האוויר הלוהט

גל החום שפוקד בימים האחרונים את מערב אירופה מצליח לשבש את כל אורחות החיים של האזרחים, שאינם רגילים בדרך כלל לטמפרטורות הגבוהות מ-30 מעלות. גם הרכבת הבריטית סובלת מהחום הכבד, ובעקבות כך החליטה רשות הרכבות להורות על הפחתת מהירות הנסיעה ל-95 קמ"ש. הבריטים חוששים כי החום הכבד וחיכוך גלגלי הרכבת במסילה עלולים לגרום לפסי הרכבת להתבקע, ובכך להשבית לחלוטין את הרכבות ולגרום לנזק כספי הנאמד במאות מיליוני ליש"ט.

התקנות החדשות שנכנסו לתוקפן אתמול צפויות לחול לפחות עד סופו של גל החום, לקראת סוף השבוע. אזרחי הממלכה הבריטית קובלים על כך שנוסף על הסבל שנגרם להם מעומס החום, ניחתה עליהם גזירה נוספת בדמות התארכות משך הנסיעה. דובר חברת הרכבות "וירג'ין" סיפר ל"גרדיאן" הבריטי, כי הנסיעה בין לונדון למנצ'סטר התארכה בשעה נוספת. הוא הוסיף כי בחלק מקווי הנסיעה הוחלט להפחית את תדירות הנסיעה, ובכך להימנע מהצורך להאט את קצב הנסיעה.

חברות הרכבות במדינה המליצו לתיירים ולנוסעים לחו"ל להקדים את נסיעתם לשדה התעופה, עקב התארכות זמן הנסיעה. "נסיעה מליברפול לשדה העופה הית'רו, שאורכת בדרך כלל שלוש שעות וחצי, עלולה להימשך כעת מעל שש שעות", אמרו גורמים ברשות הרכבות.

שרפות ענק משתוללות בפורטוגל

מערכת "הארץ" מוסיפה:

פורטוגל הכריזה אתמול על אסון לאומי, בעקבות שרפות שפרצו כתוצאה מגל חום כבד הפוקד את המדינה. השרפות גרמו למותם של תשעה בני אדם בשבוע שעבר. יותר מ-2,300 צוותי כיבוי, רובם מתנדבים, נאבקו ב-72 שריפות שונות במדינה, שכשליש משטחה הוא יערות.

השרפות בפורטוגל, הקשות ביותר זה עשרות שנים, פרצו עקב גל חום הפוקד את אירופה כולה. החום גרם למותם של לפחות 12 בני אדם בספרד ובגרמניה, ומאיים לשבור את שיאי הטמפרטורה בצרפת ובבריטניה.

ראש ממשלת פורטוגל, ז'וזה מנואל דוראו בארוזו, אמר שההכרזה על אסון לאומי תאפשר להזרים יותר מ-100 מיליון יורו לפעולות חילוץ ושיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully