וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה להעמיד לדין את פרופ' היס בעקבות נתיחת הילר

30.7.2003 / 22:26

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ שאול יהלום, יכנס דיון בטענות משפחת החייל כי הוצאו איברים מגופתו; מנהל המכון לרפואה משפטית מכחיש הטענות

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ שאול יהלום, קורא להעמיד לדין את מנהל המכון לרפואה משפטית, הפרופסור יהודה היס. זאת, בעקבות טענות משפחת החייל ההרוג, דניאל הילר, לפיהן במהלך נתיחת גופתו הוצאו ממנה איברים ורקמות. בגלי צה"ל דווח, כי בשבוע הבא יכנס יהלום את הוועדה בראשותו לדיון דחוף בטענות המשפחה.

מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, הפרופסור יהודה היס, הכחיש אתמול את טענות בני משפחת הילר. היס אמר בראיון לקול ישראל: "לא נגנבו איברים. נתיחה רפואית משפטית כוללת בדיקת איברים, החזרתם לגופה, ושמירה של דגימות מכל איבר ואיבר, וכך זה נעשה במקרה של החלל הילר. האיברים כולם הוחזרו לגופה, לא נותר שום דבר במכון למעט הדגימות, שנשמרו בנוזל משמר מיוחד וגם הן הוחזרו דרך הרבנות הצבאית למשפחת הילר לפני כחצי שנה".

כתבי "הארץ", צחר רותם ורן רזניק, מוסיפים:

בדיקת פתולוג מדנמרק, פרופסור יורגן תומסן, שנועדה לשים קץ לוויכוח על נסיבות מותו של הילר בבסיס קציעות במאי 2001, גילתה כי איברים פנימיים נעלמו מגופתו. בבדיקה התברר כי בגופה חסרים איברים רבים, כולל הלב, הכבד, הטחול, עצם החזה, עצם הלשון, סחוסי הגרון והקנה ושלוש צלעות.

זוהי הנתיחה השנייה הנעשית בגופת הילר: הראשונה נעשתה לאחר מותו, במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולאחריה נקבע כי הוא התאבד. ואולם, הוריו של החייל, דניאלה והרמן הילר, דרשו מצה"ל להקים ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות המוות. הם האשימו את צה"ל כי ממצאיו "מטויחים", והעלו סברה כי בנם נורה מכדור של אחד ממפקדיו בעת מסע.

בצה"ל דחו את הטענה בתוקף. ביוני האחרון הוציא האב את ארונו של בנו מקברו והעבירו לסלון ביתו שבדימונה. "המאבק הוא על הכבוד", הסביר. בצעד חריג הסכים שר הביטחון, שאול מופז, שהגופה תנותח בידי פתולוג מחו"ל.

ככל הידוע, תוצאות הנתיחה השנייה, שאמורות להימסר בתוך כשבוע, מראות אף הן שסיבת מותו של הילר היא התאבדות. זאת, על פי צורת ההתפזרות של קליע הרובה בגופו. עם זאת, נראה שהפתולוג לא ישלול לחלוטין את האפשרות שהילר נורה ממרחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully