וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון התחרט: גולשים לא יהמרו על פיגועים

30.7.2003 / 0:12

משרד ההגנה האמריקאי הגה רעיון חדש: גולשי אינטרנט ישימו כסף על יעדי הפיגוע הבא; המטרה: להצליח במקום בו נכשלה הממשלה; ביקורת ציבורית סיכלה היוזמה

משרד ההגנה האמריקאי הודיע אתמול כי הוא זונח את התכנית להקים אתר אינטרנט בו יוכלו גולשים להמר על פיגועי טרור עתידיים. מאחורי הרעיון עמד הצורך לשפר את יכולת הניבוי והמניעה של ארה"ב, באמצעות שימוש בידע המצוי ב"שוק החופשי". זאת, לאחר שהסוכנויות הממשלתיות נכשלו לא פעם בחיזוי האירועים. ואולם, ביקורת ציבורית קשה הביאה בסופו של דבר לביטול התכנית.

בבי.בי.סי דווח כי אחת השאלות שהיו אמורות להיות מוצגות באתר, היא האפשרות לנפילתו שלטונו של המלך הירדני, עבדאללה. גם פידל קסטרו, שהסי.איי.איי נכשל בחיסולו בעבר, היה "שווה הימור". הכוונה היתה לאפשר לגולשי האתר להפקיד כסף בחשבון ולהמר על אחת מהתחזיות, מתוך תקווה שהיא תתממש והם ירוויחו.

במחלקת ההגנה האמריקאית הסבירו כי מחקרים מוכיחים שהסתמכות על הימורים בשוק החופשי יעילה באופן ברור. לדברי בכירים במחלקה, יוזמות מהסוג הזה ננקטות בתחום הכלכלה כבר שנים.

ואולם, לא כולם ראו בחיוב את היוזמה החדשה. סנטורים דמוקרטים שלחו מכתב לפנטגון בדרישה לסכל את הרעיון. לדבריהם, "הרעיון של הימור פדרלי על נושאים חשובים כאלה הוא מגוחך וגרוטסקי". אחד הסנטורים, דורגן, אמר כי "הרעיון הוא חסר תועלת, פוגע ומטופש". לדבריו, "איך היית מרגיש בתור מלך ירדן, אם היית מגלה שמחלקת הביטחון האמריקאית מהמרת על הפלתך מהשלטון בתוך כשנה"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully