וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון: העם הערבי מפגר

29.7.2003 / 20:16

ח"כ בוים בחר לצטט מדברי ז'בוטינסקי במסגרת יום הצדעה בכנסת למערך המילואים; הסרבנים בתגובה: בשם אמירות כאלה מתים מילואימניקים בשטחים; בוים: לא התכוונתי לפגוע

סגן שר הביטחון, זאב בוים, שנאם היום באודיטוריום של הכנסת במסגרת יום הצדעה למערך המילואים בצה"ל, בחר לצטט מדבריו של זאב ז'בוטינסקי, לפיהם העם הערבי הוא עם מפגר. הציטוט נלקח מספרו של ז'בוטינסקי "קיר הברזל", בו כתב ז'בוטינסקי: "הערבים הם עם. אמנם עם מפגר, אבל עם". יו"ר תנועת הסרבנים "אומץ לסרב", סרן (מיל) דוד זונשיין, מ"פ ביחידה מובחרת, שנכח בדיון, מחה על הדברים וטען כי "בשם אמירות כאלה שולחים שר הביטחון והרמטכ"ל מילואימניקים למות בשטחים". בעקבות דבריו הוצא זונשיין מהאולם בידי סדרני הכנסת.

ח"כ בוים מסר בתגובה לוואלה! חדשות, כי בחר לצטט מדברי ז'בוטינסקי כיוון שהיום חל יום השנה למותו, ומפני שאישיותו קשורה לדיון בסוגיית המילואים. "ז'בוטינסקי היה אבי רעיון הצבא העברי, והוא מימש את זה בהקמת הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה", אמר בוים. לדבריו, בספר "קיר הברזל" טען ז'בוטינסקי ש"אם יהיה כוח מגן עברי חזק, הערבים יתייאשו מהניסיון להוציא אותנו בכוח. במקום הקיצוניים בחברה הערבית יעלו המתונים שינהלו אתנו מו"מ ושני העמים יוכלו לחיות זה בצד זה בשלום. אמרתי לחיילים – 'אתם קיר הברזל שלנו, שעליו ניגף הטרור הפלסטיני והוא נותן את הסיכוי לייצר את המהלך המדיני שהתחלנו לנוע בו'".

לדברי בוים, הוא אמר את הדברים בשם אומרם. "נכון ש'עם מפגר' לא נשמע טוב, אבל צריך לזכור שז'בוטינסקי כתב את זה לפני 80 שנה, ואני מניח שהוא התכוון לחברה הערבית שבמידה רבה היתה נבערת, ולא התכוון למובן של היום". סגן שר הביטחון ציין כי בעקבות התגובה שחוללו דבריו הוא חזר שוב במליאה על נאומו – והפעם השמיט את המילים "עם מפגר". בוים הדגיש כי לא התכוון לפגוע באיש.

מילואימניקים התעמתו עם מופז

"הארץ" דיווח כי כעשרה מחברי תנועת בלת"ם, ביניהם יו"ר התנועה רועי רון, נטשו אף הם את האולם במהלך נאומו של שר הביטחון, שאול מופז. זאת, במחאה על כך שוועדת השרים לחקיקה החליטה השבוע שלא לאשר כמה הצעות חוק פרטיות שנועדו לשפר את תנאיהם של אנשי המילואים. תנועת בלת"ם קיימה הבוקר משמרת מחאה מול הכנסת, בטענה שחוקים לתגמול אנשי המילואים הוקפאו.

רון קרא לעבר מופז לפני שעזב את האולם: "מה זו ההצגה הזו? איפה כל החוקים המשמעותיים שנועדו לשפר את התנאים של אנשי המילואים?". שר הביטחון הגיב: "אני לא מתרגש מכך שהם קמו ויצאו. אילו היו שומעים אותי הם היו מבינים שאנו פועלים למען אנשי המילואים ואף הוקמה ועדת שרים מיוחדת בראשותי כדי לקדם את נושא מערך המילואים". מופז אמר בנאומו כי החברה צריכה לתת לחיילי המילואים גב ותגמול.

לאחר שיצאו מהאודיטוריום נדרשו חברי תנועת בלת"ם לעזוב את משכן הכנסת. לדברי רון, "אנשי הביטחון של הכנסת לא איפשרו לנו להישאר בתוך המשכן. זו בושה וחרפה שמרחיקים מהכנסת אנשי מילואים שמעזים לומר את האמת בקול".

מלשכת מופז נמסר כי המילואימניקים שהביעו מחאה פעלו משיקולים פוליטים, ו"חבל שנושא שנמצא כל כך בקונסנזוס - כמו המילואים, מנוצל לצרכים פוליטיים". מדובר הכנסת נמסר בתגובה: "קבוצה של שבעה אנשי מילואים, מתוך מאות מוזמנים, ניסתה להפריע באופן מאורגן לשר הביטחון לשאת את דבריו בפני המתכנסים. ההפרעה היתה מתוכננת מראש, והקבוצה הודיעה על כוונתה לאמצעי התקשורת כשעה לפני האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully