וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופי הכנרת - הצד המערבי

ערן אלדר

22.7.2003 / 14:53

מצפון ומדרום לעיר טבריה יש המון חופים, חלקם מסודרים והכניסה אליהם בתשלום, חלקם אינם מפותחים והכניסה אליהם חינם. סקירה של חוף אחר חוף

בצד המערבי של הכנרת נמצאים כמה מהחופים הנעימים והיפים שלה. עכשיו, בקיץ, הם כולם מתמלאים נופשים ובאוגוסט כמעט ואי אפשר למצוא מקום על שפת המים. מצפון ומדרום לעיר טבריה יש המון חופים, חלקם מסודרים והכניסה אליהם בתשלום, חלקם אינם מפותחים והכניסה אליהם חינם. בכל מקרה, מומלץ לשחות בכנרת רק במקומות בהם הרחצה מותרת ובפיקוח מציל, משום שגם אם היא נראת שקטה ורגועה, היא מסוכנת לעתים ואחר הצהרים היא גם בדרך כלל גועשת.

בחלק מהחופים תוכלו ללון, בחלק מהם תמצאו מסעדות נחמדות ובחלק לשכור סירות פדלים או קייקים ויש גם מתקני שעשועים לילדים. הכי חשוב: שימרו על הכנרת נקייה משום שהיא גם אתר תיירות נפלא וכייפי וגם מאגר מי השתייה של כולנו.

ואחרי שסקרנו את החופים בצד המזרחי לפניכם סקירה של חופי צידו המערבי של האגם:

.

--חוף צמח--
זהו אחד החופים היותר ידועים בכנרת גם בגלל שמתקיימות בו הופעות אמנים בקיץ וגם בגלל שזהו חוף נהדר לשהייה עם המשפחה. מקור השם בשמו של היישוב היהודי כפר צמח, ששכן בסביבה זו בתקופת המשנה ובעקבותיו נקראה העיירה הערבית שהיתה כאן עד מלחמת השחרור בשם סמח. החוף כאן פותח על ידי המועצה האזורית עמק הירדן, בשטח של גן הזכרון של המועצה. תמצאו כאן מתקנים רבים לנופש כמו סירות פדלים, קייקים, סככות לצל, משטחי דשא נפלאים, יש כאן מסעדה, שירותים ומקלחות.

--בית גבריאל--
הבית נבנה לזכרו של גבריאל שרובר. הוא נמצא ממש ליד צומת צמח, על שפת המים, עם טיילת ומדשאות מטופחות למרגלותיו. יש כאן מסעדה ובית קפה ומדי פעם מוצגות פה תערוכות ואף מתקיימות הופעות של אמנים.

--טיילת עמק הירדן--
בין דגניה א' לצמח הקימה המועצה האזורית עמק הירדן טיילת נהדרת לאורך של 600 מטרים. מהטיילת נשקף מראה נהדר של הכנרת, רמת הגולן ומורדות הגליל ונשתלו לאורכה משטחי דשא ופרחים. תוכלו להסתובב להנאתכם ולשטוף את העינים בנוף או לנוח על ספסל בדרך. יש כאן רק בעיה אחת: הגישה למים קשה מאוד והחוף אינו מתאים לרחצה.

--חוף גן רחל וחוף שלדג--
זהו קטע חוף קצר הנמצא ממש בסמוך לבית העלמין של כנרת, שם קבורה רחל המשוררת. זוהי בעצם פינת חמד בצל דקלים בסמוך לחוף שלדג הסמוך. החוף פתוח ויש בו שולחנות בודדים, אבל אין כאן שירותים. בחוף שלדג, לעומת זאת, יש מסעדה וגם קרוואנים והחוף מיועד בעיקר לבעלי סירות מרוץ. החוף רדוד מאוד וחולי והוא בעצם שייך למושבה כנרת.

--חוף צינברי--
פעם, בתקופה הרומית, שכנה כאן עיר שנקראה צינברי. הדייגים כינו את לשון היבשה שבחלקו הדרומי של קטע זה בשם ראס א-טעה אלח כביר. בחלקו הצפוני של החוף ישנם שני חלקים של סלע גדול מאוד שניצב בעבר מעבר לכביש וכינויו היה סלע השדים. אנשי המושבה כנרת מספרים כי בימי ראשית המושבה, כשהמצב הבטחוני היה קשה, ידעו במושבה שאסור לחצות את הסלע הזה. שעד הסלע בטוח להגיע, אבל לא לעבור אותו. בחוניצברי ייבשה מנהלת הכנרת שטח קטן מהאגם ופיתחה משטחים לחניה, שירותים ועוד. לפני הפיתוח כאן השתרעה רק רצועה צרה מאוד בין הים לכביש והיתה כאן צפיפות גדולה של נופשים. הגישה לחוף: ק"מ וחצי מצפון לצומת כנרת.

--חוף ברניקי--
החוף נקרא כך על שמה של אשה יפה שהיתה מפורסמת ושנויה במחלוקת, וחייתה בארץ ישראל בתקופה הרומית. ברניקי היתה אחותו של המלך אגריפס והיתה גם אהובתו של טיטוס כובש ירושלים. היא כמעט הפכה לקיסרית רומא והמון מחזות ורומנים נכתבו עליה. על צלע ההר הסמוך ממערב עברה בתקופה הרומית והביזנטית אמת מים שהובילה מי שתיה לטבריה מנחל יבנאל. האמה כונתה אמת ברניקי. גם ההר שבדרומה של טבריה נקרא על שם ברניקי. אל החוף תכנסו ממש ממול צומת אכסניית פוריה.
זהו חוף ים ציבורי מוסדר עם שירותי החוף. יש אפשרות להקים אוהלים.

--חוף השקמים--
כאן תמצאו קטע חוף קצר אבל בדרך כלל שוקק חיים. החוף נקרא על שם עצי השקמה הגדלים בחוף. הם כמעט היחידים, אגב, בכל חופי הכנרת. החוף אבני מאוד, לא נעשה בו שום פיתוח פרט להתקנת שולחנות ומתקני אשפה. מכאן צפונה עד חמי טבריה אין כל פיתוח והחוף אבני.

--חוף חמת טבריה--
חוף מסודר עם שירותים ברמה גבוהה, המשרת בעיקר את מבקרי מלון גני חמת. הכניסה לכאן היא בתשלום. נקרא בפי הדייגים הערבים מנת אל חמאם. תראו כאן אבנים מסותתות בתוך המים דבר המעיד על מבנים עתיקים.

--החוף העירוני של טבריה--
חוף מסודר ונחמד, הכניסה אליו בתשלום. ממנו דרומה, לכיוון חמי טבריה, הוקמה לאחרונה טיילת חדשה. בקצה הדרומי של החוף חודרת אל הים החומה הרומית של טבריה. הדייגים כינו את המקום הזה בשם טעטורה כלומר – מכשול כי החומה שימשה מכשול לסירותיהם. בפולקלור הטברייני היא ידועה בתור "החומה שפישלה" משום שלא עצרה את הרומאים. צפונה מכאן תמצאו בריכה עתיקה הבנוייה ממש ליד קו החוף, ותושבי טבריה קוראים לה באר מרים. לידה נובע מעיין קטן.

--חוף גיא--
חוף נפלא לכל המשפחה. הכניסה אמנם לא זולה, אבל התענוג גדול. על הסלעים שהיו כאן בעבר נהגו תושבי טבריה לכבס את בגדיהם ואת צמר הכבשים. כיום יובש כאן קטע גדול מהים, הוקם בית מלון יפה ובחוף הרחצה תמצאו מתקנים שונים ביניהם גם מגלשות ושעשועי מים שונים. תמצאו כאן גם בריכת גלים גדולה וגם ירידה נוחה לחוף ואת עולם הילד - מתקנים שונים לילדים. הכניסה בתשלום: 50 ש"ח לאדם. ילד מגיל 3 חייב כרטיס. טל' 04-6700700.

מכאן אנחנו מגיעים אל הטיילת של טבריה שנבנתה בשנת 1935 על ידי הבריטים. בשנים האחרונות נוספה לכאן גם מרינה עם חנויות. יש הטוענים שהמרכז הזה פוגע בנופה ובאופייה של הכנרת. צפונה למרינה, עדיין בתחום הטיילת, נמצא מעגן ספינות שיט אליהן תוכלו להצטרף לשייט בכנרת.

--חוף הלידו--
זהו חוף ותיק ויש בו כמה מסעדות וגם מעגן לספינות נוסעים. אין כאן ממש חוף רחצה, אבל יש כאן מסעדה על המים שאפשר לבקר בה וצריך להזמין מקום מראש. שיט על ספינה יעלה לכם 20 ש"ח לאדם ל-40 דקות. טל' 04-672153.

--החוף השקט--
החוף של בית המלון "החוף השקט" חוף רחצה קטן בו יש גם מסעדה.

--חוף התכלת--
אחד החופים היפים והמסודרים של הכנרת. כאן תוכלו לבלות יום שלם בנעימים עם כל המשפחה. הכניסה אמנם בתשלום אבל בחוף תמצאו את כל מה שאתם צריכים לבילוי מושלם. יש כאן עצים וסככות, כסאות נוח ומתקני פיקניק שונים. יש כמובן גם מסעדה גדולה וחדשה יחסית. הגישה למים נוחה מאוד ויש רפסודות אליהן אפשר לשחות. החוף מתוחם ויש שירותי הצלה. יש גם בריכת מים לקטנטנים וגם פינת חי נחמדה, שירותים ומקלחות ומקום נוח לחניה. חוף בהחלט מומלץ. ממוקם ממש בסמוך לחוף השקט, ביציאה הדרומית מטבריה. מחיר: 25 ש"ח למבוגר, 20 ש"ח לילד. בשבתות: תוספת 5 שקלים. טל' 04-6720105.

--חופי מגדל--
רצועת החוף שבין צוקי הארבל לבין שפך נחל צלמון ניחנה במאפיינים מיוחדים. בחופים אלה יש מעט מאוד אבנים ולכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully