וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך פירק הוועדה לבדיקת מעמד המורה

15.7.2003 / 19:40

התחייבות המשרד להקימה הביאה להפסקת שביתת המורים אשתקד; החודש פורסם: שליש מתלמידי ישראל מתקשים בהבנת הנקרא; מחקרים: מעמד המורה משפיע על איכות החינוך

משרד החינוך הורה לאחרונה לפרק את הוועדה לבדיקת מעמד המורה בישראל, שהוקמה בסוף השנה שעברה. מדובר בוועדה שרק התחייבות משרד החינוך להקימה - בגיבוי ראש הממשלה, אריאל שרון – הביאה את ארגוני המורים להפסיק את השביתה הממושכת שקיימו אשתקד.

בגלי צה"ל דווח כי משרד החינוך פיזר את הוועדה כשתוצאות הישגי המחקר הבינלאומי המדרג את תלמידי ישראל במקום נמוך כבר היו ידועות לו. זאת, על אף מחקרים הקובעים כי מעמד המורה משפיע על איכות החינוך. מהמשרד נמסר בתגובה כי ההחלטה התקבלה בעקבות בקשת יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס הדסה בן איטו. עם זאת, גורמים המקורבים לנושא אמרו כי השופטת לא הגישה בקשה מסוג זה מעולם.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

לפני כשבועיים התפרסמו תוצאות המחקר הבינלאומי פיסה PISA) 2002) של ארגון המדינות המתועשות (OECD), שהציגו תמונה קודרת של מצב החינוך בישראל. מהמחקר עלה כי שליש מתלמידי ישראל בני ה-15 (תלמידי כיתות ט' או י') אינם מסוגלים להבין מה הם קוראים מאחר שהם חסרים מיומנויות קריאה בסיסיות. במבחן בהבנת הנקרא השיגו התלמידים הישראלים ציון ממוצע שמיקם אותם בשליש התחתון של טבלת ההישגים הבינלאומית (מקום 30 מבין 41 מדינות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully