וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר שבר את הפטיש בדיון על התאזרחות פלסטינים

14.7.2003 / 14:38

סערה בדיון בישיבת ועדת הפנים של הכנסת; הנתונים: בעשור האחרון קיבלו 130 אלף פלסטינים אזרחות ישראלית לאחר שנישאו לערבים ישראלים

סערה וחילופי האשמות קשים התעוררו היום בישיבת ועדת הפנים של הכנסת, שדנה בנושא נישואים בין פלסטינים וישראלים. בקול ישראל דווח כי רגע השיא של הדיון היה ניסיונו של יו"ר הוועדה, ח"כ יורי שטרן, להרגיע את הרוחות. בלהט הויכוח הוא שבר את פטיש היו"ר העשוי מעץ מגולף. הפטיש נשבר לשני חלקים, והיו"ר נאלץ להמשיך בישיבה עם שבר של פטיש.

הדיון עסק בהצעת חוק של הממשלה הקובעת כי אין לתת אזרחות לפלסטיני שמתחתן עם ישראלית. חברי כנסת מן השמאל ואנשי האגודה לזכויות האזרח טענו כי מדובר בחוק גזעני ואילו אנשי ימין טענו כי החוק נועד לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית. מהנתונים שהוצגו, עולה כי בעשור האחרון זכו כ- 130 אלף פלסטינים באזרחות ישראלית בדרך זו. מאז הסכמי אוסלו ב-1993, חלה עלייה תלולה במספר הפלסטינים שמקבלים אזרחות. המספר עומד על בין עשרת אלפים לעשרים אלף פלסטינים בשנה.

"נתונים בלתי אמינים שנועדו להלך אימים על הציבור"

שר הפנים, אברהם פורז, אמר כי החוק המוצע נועד לפתור את בעיית הטרור, ולא קשור לאיחוד המשפחות. "מדובר בהוראת שעה לתקופה של שנה", אמר השר. לדבריו, בין המפגעים בשנים האחרונות היו לא מעטים שנשאו תעודות זהות כחולות ישראליות. "הדבר הקל עליהם מאוד את ביצוע פעולות הטרור", הוא הוסיף.

ארגון עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, מסר למערכת וואלה! חדשות בתגובה, כי הצעת החוק פוגעת קשות בערכי הדמוקרטיה ומקומה לא במדינה דמוקרטית כלשהי. עו"ד אורנה כהן מהארגון, טענה בפני חברי הוועדה כי הצעת החוק לוקה בחוסר חוקתיות בולטת וכי אין ממש בטענה הביטחונית. לדבריה, "הנתונים המספריים הנטענים על ידי משרד הפנים הינם נתונים בלתי אמינים שנועדו להלך אימים על חברי הכנסת ועל הציבור". עורכת הדין קראה לחברי הוועדה "לא לתת ידם לקידום הצעת חוק גזענית זו".

השר פורז סיכם ואמר כי הוא שונא את החוק, ומקווה שלא היה בו כל צורך. לדבריו, "אני מאוד מקווה שעם ההתקדמות בתהליך המדינה נוכל לבטל אותו. זה לא יום שמח בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully