וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש חשש שאבו מאזן יתמוטט בכל רגע"

10.7.2003 / 15:15

כך אומר גורם אמריקאי בכיר; לדבריו, על ישראל להמשיך ולעשות מחוות כדי לחזק את ראש הממשלה הפלסטיני

גורם אמריקאי בכיר אמר היום כי ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, "מהלך על הסף בזירה הפוליטית הפלסטינית, ויש חשש שהוא יתמוטט בכל רגע". בגלי צה"ל דווח כי הגורם הוסיף שעל ישראל להמשיך ולעשות מחוות לפלסטינים כדי לחזק את אבו מאזן.

ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

מאמצי התיווך בין אבו מאזן, ובין לשכת יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, נמשכו אתמול בניסיון לבטל את התפטרות אבו מאזן מהוועד המרכזי של הפתח. אבו מאזן סירב לומר אתמול אם יסכים לחזור בו מהתפטרותו. "חילוקי דעות הביאו להתפטרותי מהוועד, אבל הממשלה תמשיך בעבודתה עד שיוחלט אחרת", אמר. נשיא מצרים, חוסני מובארק, ביקש אמש מערפאת בשיחת טלפון להביא לידי סיום המשבר בפתח ובאש"ף. ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן, שוחח הלילה עם ערפאת ועם אבו מאזן, והודיע להם כי הוא מתכוון להגיע לעזה בתוך 48 שעות כדי להסיר את המתיחות ביניהם.

אבו מאזן הודיע ביום שלישי על התפטרותו מהוועד המרכזי, לאחר שמקורביו של ערפאת בוועד תקפו אותו בחריפות בימים האחרונים על אופן ניהול המו"מ עם ישראל. אבו מאזן דורש מערפאת הנחיות בכתב לגבי מדיניות ממשלתו.

מצרים לחמאס: להאריך ההודנה לחצי שנה

חברי הוועד המרכזי של פתח ומקורביו של ערפאת דורשים את צמצום סמכויותיו של השר הממונה על ענייני ביטחון בממשלה הפלסטינית, מוחמד דחלאן. חברי הוועד, הפועלים בהנחיית ערפאת, טוענים שדחלאן השתלט על משרד הפנים הפלסטיני, המוחזק רשמית על ידי אבו מאזן, ללא אישור הוועד המרכזי ובניגוד לחוק היסוד על פיו הורכבה הממשלה הפלסטינית לפני למעלה מחודשיים. המקורבים דורשים כי הסמכויות הביטחוניות יופקדו בידי "המועצה לביטחון לאומי" - גוף שהוקם על ידי ערפאת לאחר הרכבת הממשלה, המורכב מראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

בשבועות האחרונים התברר כי דחלאן השתלט בפועל על משרד הפנים, והוא מנהל באישורו וחסותו של אבו מאזן את הרפורמות המבניות במשרד ואת בנייתם מחדש של המשטרה הכחולה הפלסטינית והביטחון המסכל.

משלחת ביטחונית מצרית שהגיעה אתמול לרצועת עזה, דרשה מהחמאס להאריך את משך הפסקת האש משלושה חודשים לפרק זמן של שישה חודשים. המשלחת בראשותם של שני בכירים במודיעין המצרי, מוסטפא אל-בחיירי ומוחמד אברהים, נפגשה עם ראשי הפלגים הפלסטיניים בניסיון לייצב את הפסקת האש, לאחר הפיגוע לפני שלושה ימים בכפר יעבץ שבוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully