וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח "זיקו" גרציאני נפטר בגיל 78

7.7.2003 / 9:10

יצחק גרציאני, המנצח המיתולוגי של תזמורת צה"ל, נפטר לפנות בוקר ממחלה ממושכת; במשך עשרות שנים סימל את צה"ל ואת תזמורתו והעמיד דורות של מוסיקאים; ייטמן ב-17:00 בקרית שאול

אלוף משנה יצחק "זיקו" גרציאני הלך לעולמו לפנות בוקר בביתו שבפתח תקווה. גרציאני, בן 78 במותו, שימש שנים רבות בתפקיד המנצח של תזמורת צה"ל. גרציאני מת ממחלה ממושכת. הוא יובא למנוחות היום ב-17:00 בבית העלמין קרית שאול.

גרציאני נולד בבולגריה למשפחה שהנחילה לו את אהבת הזמר היהודי ושירי לאדינו. מגיל צעיר החל להלחין ובגיל 15 כתב שירי לכת לתזמורת הגימנסיה שבה למד. הוא ניגן וניצח על תזמורות נוער ציוניות בבולגריה. כשנחקקו בבולגריה לאחר כיבושה בידי הנאצים חוקי הגזע המפלים לרעה את היהודים הושם גרציאני במחנה כפיה והועסק בסלילת כבישים ובבניה.

עם שחרור בולגריה עבד לסופיה שם הכיר את רעייתו לעתיד ולמד באקדמיה למוסיקה ובסוף 1948 עלה לארץ עם משפחתו והשתלב בתזמורת צה"ל כנגן חצוצרה. במשך עשרות שנים סימל גרציאני את צה"ל ואת תזמורת צה"ל שעליה ניצח והעמיד דורות של מוסיקאים. זיקו גרציאני בהומור שלו וברוח השובבית שלו ידע לרכוש את לב הקהל ויצר קשר מיידי עם הקהל בכל מקום שבו הופיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully