וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל צריכה להפסיק עם השטות הזאת של עמימות גרעינית"

אלי כהנא

3.7.2003 / 11:58

ח"כ עיסאם מח'ול (חד"ש) חושב שהנשק הגרעיני מסוכן לישראל יותר מאשר מועיל לה. מיוחד לוואלה!

תחקיר הבי.בי.סי מהשבוע שעבר על יכולותיה הגרעיניות של ישראל הכניס את ישראל למצב רוח לוחמני מול רשת השידור הבריטית הנחשבת. התחקיר מגלה כי ברשות ישראל מספר רב של ראשי נפץ גרעיניים. ח"כ עיסאם מח'ול (חד"ש) גולש באינטרנט והוא מצא באתר הפדרציה של המדענים האמריקאים כי הנשק הגרעיני הישראלי מאוחסן במפרץ חיפה, בהר עילבון שבגליל ובכפר זכריה שליד בית-שמש.

שאילתה שהגיש מח'ול בעניין היכולות הגרעיניות של ישראל, אתמול בכנסת, הקימה עליו לא מעט ח"כים מהימין הטוענים כי הח"כ מחד"ש פוגע ב(איך לא?)ביטחון המדינה. אריה אלדד מ"האיחוד הלאומי" היה שמח להאשים את מח'ול בעבירה, אך מכיוון שהלה מסתמך על נתונים גלויים, הדבר לא יסתייע, מפרסם היום "ידיעות אחרונות". בשיחה עם וואלה! מעמיד מח'ול את אריה אלדד במקומו ומעלה כמה הרהורים לא קונבנציונאליים על הנשק הגרעיני שבידי ישראל.

"אנשים כמו אריה אלדד פוגעים בדמוקרטיה ובזכות לנהל ויכוח דמוקרטי בכל הנושאים הרגישים והחשובים באמת. הוא לא פונקציה.

"למה הישראלים מתנהלים כמו בת-יענה? הרי כל העולם מכיר את הנשק הישראלי להשמדה המונית. זהו ארסנל אטומי מסוכן ביותר. הוא קודם כל מסוכן לישראל. מסוכן, כי הוא מזמין מדינות אחרות לפתח נשק נגדי וגם מסוכן מבחינת איכות הסביבה. אני אומר: מספיק לשקר! כל העולם יודע את האמת ובכל העולם נשמעים קולות לפירוק הנשק להשמדה המונית של ישראל. בסופו של דבר, פירוק הנשק הזה יהיה לטובת המדינה והעם בישראל.

"המדיניות הישראלית מבוססת על שני עקרונות: עמימות והרתעה. מטרת העמימות לעזור לאמריקאים לנהל מדיניות של מוסר כפול בנושא הנשק להשמדה המונית, כפי שנהגה בעיראק. האמריקאיים מעלימים עין מהאטום של ישראל, וישראל בתמורה תומכת באינטרסים האמריקאים במזה"ת.

"האומה היחידה שעוצמת את עיניה לנשק הגרעיני הישראלי היא ישראל. אבל כל שכנותיה מכירות את העובדות והנתונים. עובדה זו מוכיחה כי גם אסטרטגיית ההרתעה הישראלית נכשלה: הרי עכשיו כל מדינות ערב מחפשות דרך להתחמש בנשק אטומי, כדי ליצור מאזן אימה עם ישראל. אז מספרים שישראל בונה את יכולת "המכה השנייה" שלה (שיגור נשק גרעיני מכלי שיט או מיעדים מוסתרים, גם במקרה של מכה גרעינית מקדימה של האויב – א.כ.) עם הצוללות הגרמניות החדשות. כל העולם מכיר את הסיפור הזה. איפה כאן הפגיעה בביטחון ישראל?

"בכלל, אני מביא את המידע שלי ממדענים אמריקאים ומכלי תקשורת זרים. בישראל, אטום ואטימות הולכים ביחד – והמדיניות הישראלית מנסה כבר שנים לייצר את שניהם. אני מנסה לאטום את האטימות. זה נושא עקרוני עבורי ואני לא מתכוון לרדת ממנו, גם אם יש אנשים שזה לא מוצא חן בעיניהם.

"אם מישהו חושש שאני תומך בהתחמשות איראן או מצרים בנשק גרעיני ובפירוקה של ישראל מנשק זה, אז אני אומר בפירוש: אני מתנגד. המטרה שלי היא לפרק את כל הנשק הגרעיני – ובכלל, את כל הנשק – שבמזה"ת, וליצור מצב שבו כל האזור יהיה נקי מהאיום של הנשק הנורא הזה.

"לפי הפרסומים הזרים, בידי ישראל יש בין 200 ל – 300 ראשי נפץ גרעיניים. הנשיא בוש מחריש מול הגרעין הישראלי, אבל מוכן לצאת למלחמה מול איראן או צפון קוריאה, רק בגלל הסיכוי שיום אחד, אולי, יהיה בידיהן ראש נפץ גרעיני אחד. זה לא אבסורד? אני קורא לשלוח פקחים בינלאומיים לישראל ולהתחיל בדיון גלוי בין כל המדינות באזור שבסופו יוכרז על כך שהמזה"ת נקי מנשק להשמדה המונית.

"ישראל צריכה להפסיק עם השטות הזאת של עמימות גרעינית ולנהוג כמו אנגליה, למשל, שמצהירה בגלוי: יש בידינו נשק גרעיני. יש שאלות שהציבור הישראלי לא מקבל עליהן תשובה: מה מצב אחזקת הכור בדימונה? היכן מושלכת הפסולת הגרעינית? מישהו יודע כמה נזק גורמת פסולת של אורניום ושל פלוטוניום לסביבה? זה נושא גורלי לעניין איכות הסביבה. הנזק שהגרעין גורם לישראל, גדול לאין שיעור מהתועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully