וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה לא קולטת? גם רשות השידור לא

2.7.2003 / 8:15

בעל מכשיר טלוויזיה ביקש לא לשלם האגרה; טען: המקלט לא מחובר לאנטנה - אני משתמש בו לצפייה בווידאו בלבד; בית המשפט דחה התביעה ונימק: האגרה נגבית על החזקת המכשיר ולא על הצפייה

בעל מכשיר טלוויזיה שאינה קולטת שידורים תבע את רשות השידור, וביקש לא לשלם את האגרה. השבוע החליט בית המשפט לדחות את תביעתו בטענה כי האגרה נגבית מכל מי שמחזיק מכשיר בביתו, ולא רק ממי שצופה בשידורים.

ב"מעריב" פורסם, כי האיש טען בכתב התביעה כי הוא משתמש בטלוויזיה לצפייה בקלטות וידאו בלבד, וכי המכשיר כלל אינו מחובר לאנטנה. לדבריו, חוק רשות השידור נוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, בכך שהוא פוגע בקניינו של התובע.

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, אורית אפעל-גבאי, דחתה את התביעה. השופטת הסתמכה בפסק הדין על החלטת בג"ת משנת 1994, שאישרה לגבות אגרת רדיו גם ממי שברכבו לא מותקן כלל מכשיר רדיו.

בחודש מרץ האחרון עתרה חברת "אופיס דיפו" לבג"ץ נגד דרישת רשות השידור לתשלום אגרה על מקלטי הטלוויזיה שהיא מחזיקה בחנויותיה, אשר מיועדים למכירה. החברה טענה כי החוק אמנם מחייב תשלום אגרה בגין החזקת מקלט טלוויזיה, אך המשמעות של החזקה היא יכולת שימוש וגישה לשירותי רשות השידור - תנאי שאינו מתקיים כאשר מדובר במקלטים שסגורים בתוך ארגזים ואינם מחוברים לחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully