וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם שייטת נהרג בפשיטה על בית מחבלים בעזה

27.6.2003 / 13:37

סמ"ר ארז אשכנזי נהרג במהלך פעולת מעצר מבוקשים שתכננו פיגוע גדול בציר קרני-נצרים; במהלך הפעולה הופעל מטען נגד החיילים; חייל נוסף נפצע קל; 3 מחבלים ופלסטיני נהרגו בפעולה

סמ"ר ארז אשכנזי, לוחם בשייטת בן 21 מקיבוץ רשפים, נהרג לפנות בוקר בפעולת צה"ל בעזה. סמ"ר אשכנזי נהרג במהלך פעולת מעצר מבוקשים. חייל נוסף נפצע באורח קל. בפעולה בשכונת מורקה שבדרום העיר עזה, נהרגו שלושה מחבלים ואזרח פלסטיני. שלושה מבוקשים נוספים נתפסו. הפלסטינים מדווחים על 15 פצועים נוספים בתקרית. סמ"ר אשכנזי יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ.

כתבי "הארץ", עמוס הראל ואורי אס מוסיפים:

הפעולה בעזה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני, לפיו החולייה תיכננה לבצע הבוקר פיגוע גדול בציר קרני-נצרים. ההרוגים - עמראן אל-רול, קרוב משפחתו ועוזרו של פעיל החמאס עדנאן אל-רול, המרכז את פיתוח טילי הקסאם וטילי הנ"ט. עמראן אל-רול תיכנן פיגועי ירי והנחת מטענים באזור ההתנחלות נצרים; בנו של עדנאן אל רול, מוחמד; ומחבל נוסף - זכרייה סעדי.

סמוך לשעה 05:00 לפנות בוקר נכנסו לשכונה כוחות שייטת וגבעתי, כדי לעצור פעילי חמאס ממשפחת סידי ואת פעיל החמאס עמראן אל-רול. הכוחות כיתרו את ביתו של אל-רול. כשהתקרבו החיילים לבית הופעל נגדם מטען חומר נפץ ונורו עליהם יריות. מפיצוץ המטען נהרג סמ"ר אשכנזי וחייל נוסף נפצע קל. בתגובה ירו החיילים והבית פוצץ. בין הריסותיו נמצאו גופות המחבלים ההרוגים. הרוג נוסף בתקרית היה אזרח, מוחמד אבו עטייה, ששהה בבית סמוך. פעיל חמאס נוסף שהיה בבית נפצע ונעצר. בבית משפחת סידי נעצרו שני פעילים חמושים.

בתוך כך עצר צה"ל הלילה את ראש החמאס בג'נין, וואעל אג'אעוי, בכפר בורקין שליד העיר. במהלך הפעילות היו חילופי אש במקום, אך לא היו נפגעים. הלילה נעצרו באזור שכם שני מבוקשים, ובאזור חברון - שישה. אתמול נמשכו הפיגועים בשטחים וליד הקו הירוק. אמש, סמוך לחצות, נפצע אזרח ישראלי בפיגוע ירי בכביש עוקף חוסאן ליד ההתנחלות החרדית בית"ר עילית, ממערב לבית לחם. מצבו של הפצוע קל עד בינוני והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ארז חגג בשבת שעברה את יום הולדתו ה-21

אביו של ארז אשכנזי, ינון, אמר ל"הארץ" כי בנו השתוקק לשרת בקומנדו הימי: "הוא רצה רק שייטת, וכשילד רוצה משהו הוא משיג אותו. הוא אמר לי פעם שלפעמים הולכים לקרב ולא חוזרים ממנו. מה יכולתי לעשות? לפחד. אני הרבה זמן מפחד על ארז, לא ישן בלילות". אחיו של ינון נהרג במלחמת יום הכיפורים ואביו מת כמה חודשים לאחר מכן. "אמא שלי איבדה בן, בעל ונכד", אמר ינון. "אין לנו שום תקווה. הלוואי שהיינו רואים איזה אור בקצה המנהרה", הוסיף.

ארז אשכנזי גדל והתנחך בקיבוץ רשפים וסיים בהצטיינות את בחינות הבגרות במוסד החינוכי גלבוע בקיבוץ הסמוך בית אלפא. בצעירותו היה חבר בגדנ"ע צלילה. בקרוב היה אמור להתחיל את שירות הקבע. הוא אמר לאביו כי בכוונתו להתחתן באפריל עם חברתו מזה כארבע שנים, מלכי. בחופשותיו מהצבא גרו השניים בחדר משותף בקיבוץ.

בשבת האחרונה חגג ארז את יום הולדתו ה-21, שחל ביום שני האחרון. "נתתי לו שני בקבוקי ויסקי לצבא", אמר אביו, "ואמרתי לו תגמרו אותם, זאת לא בעיה בשבילכם. תמיד נפרדתי ממנו בחיבוק ונשיקה ואמרתי לו: 'ארז, תשמור על עצמך'". ביום רביעי דיברו השניים לאחרונה, וארז אמר לאביו לא לחפש אותו משום שלא יהיה זמין.

ארז אשכנזי הותיר אחריו שתי אחיות - רוני בת 29 ולילך בת 17, אח אביב, בן 28 והורים - ינון ובתיה, שגרה בקיבוץ דגניה א'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully