וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים יחתמו על "הסכם שלום" בין ישראל לפלסטינים

25.6.2003 / 17:56

עמי איילון וסרי נוסייבה הציגו תכנית לשיתוף אזרחים בסיום הסכסוך; "מעורבותם תוביל לפתרון"; 1,200 פלסטינים כבר חתמו; איילון: על כל חתימה פלסטינית צריכות להיות שתיים ישראליות

ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, ונשיא אוניברסיטת אל קודס, סרי נוסייבה, הציגו היום את תכנית המפקד הלאומי שגיבשו במטרה להפוך את האזרחים הישראלים והפלסטינים למעורבים יותר בסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. התכנית היא להחתים אזרחים ישראלים ופלסטינים על הצהרת עקרונות שאמורה לשים קץ לסכסוך. הצהרת העקרונות עליה יחתמו במפקד הלאומי נוגעת לכל הנושאים השנויים במחלוקת בין ישראל לפלסטינים. השניים מאמינים כי דווקא מעורבותם של אזרחים בתהליך תוביל לפתרון.

ההחתמה ברחוב הפלסטיני כבר החלה ו-1,200 אזרחים פלסטינים כבר חתמו. 40 מתוכם ביטלו את חתימתם. ראשי התנועה, איילון ונוסייבה, אומרים כי הדבר מוכיח עד כמה קשה החתימה עבור הפלסטינים. הבעיה הקשה ביותר כצפוי, היא זכות השיבה. "יש הרבה כעס מצד הפליטים וזו באמת סוגייה קשה, אך אני מאמין כי על העם הפלסטיני לבחור", אומר נוסייבה.

בגלי צה"ל דווח כי מחר יחל מבצע ההחתמה בציבור הישראלי. "על כל חתימה פלסטינית צריכות להיות שתיים ישראליות. אנחנו בערך כפול מהם. אני מקווה שהם לא יעצרו במאה אלף ואין שום סיבה שאנחנו נעצרו במאתיים אלף, אם זה לא ישפיע", אומר איילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully