וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: המחבלים שנתפסו היו בדרכם לפתח תקווה

25.6.2003 / 16:30

השניים, מחבל וסייען, נלכדו בכפר קאסם לאחר מצוד; הערכה: לכידתם מנעה פיגוע רב נפגעים; המטען שנתפס ברשותם - "חסר תקדים"; 2 פלסטינים נהרגו וחיל צה"ל נפצע קל בבית חאנון

שני מחבלים עם מטען חבלה גדול נעצרו הבוקר בכפר קאסם. השניים הם נידל סובחי עבד אל חאק, שתיכנן לבצע את פיגוע ההתאבדות ומוחמד רמדאן, שהתכוון להוביל אותו למקום הפיגוע. השניים הם פעילי תנזים מהעיר שכם.

ניצב יהודה בכר, מפקד מחוז מרכז של המשטרה, אמר כי מעצרם של שני הפלסטינים בכפר קאסם מנע פיגוע רב נפגעים. על פי החשד מדובר במחבל ובסייען שהסיעו לאזור. בקול ישראל דווח כי במשטרה מעריכים שהם היו בדרכם לבצע פיגוע בפתח תקווה. השניים נמצאים בחקירה של השב"כ.

המחבלים נשאו תיק ובו מטען רב עוצמה. ניצב בכר סיפר כי פיצוץ המטען בצורה מבוקרת גרם לנזק רב לסביבה. במקום הפיצוץ נוצר מכתש בכביש האספלט ומספר בתים ומכוניות באזור ניזוקו. גורמים במשטרה אמרו כי הרכב המטען וגודלו היו "חסרי תקדים".

כוחות גדולים נכנסו לכפר קאסם, וחיילים ושוטרים רבים הקיפו את האזור בעקבות לכידת החשודים. הבוקר, בעקבות ההתרעות על חדירת מחבלים, כנראה מאזור קו התפר, הציבו כוחות הביטחון מחסומים בדרכים ובכניסות לערים, ופתחו בסריקות נרחבות. בשל המחסומים נוצרו בשרון עומסי תנועה כבדים.

בחילופי אש הבוקר בין כוח צה"ל לפלסטינים בבית חאנון שבצפון רצועת עזה נהרגו שני פלסטינים וחייל צה"ל נפצע קל. בגלי צה"ל. דווח כי החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

שני ערבים ישראלים נעצרו היום בכפר הפלסטיני טובאס שבשומרון כשברשותם צילומים רבים של בסיסי צה"ל ברחבי הארץ. בגלי צה"ל דווח כי השניים נתפסו בסיור שגרתי של הנח"ל החרדי כשברשותם מצלמות וציוד אלקטרוני רב. העצורים הועברו לחקירה בניסיון לברר למי יועד החומר המצולם והאם היה אמור לשמש למטרות חבלניות.

בקול ישראל דווח כי ליד קיבוץ נחל עוז סמוך לרצועה, זיהו חיילים שני מחבלים מצמידים מטען חבלה לגדר המערכת. החיילים ירו לעבר המחבלים, אך לא ברור אם פגעו בהם. חבלני מג"ב ניטרלו את המטען.

טיל קסאם נורה הבוקר מרצועת עזה על העיר שדרות. הטיל נפל על משטח אספלט סמוך לקריית החינוך. לא היו נפגעים, אולם מכונית שחנתה בסמוך למקום נפילת הרקטה נפגעה. באזור נמצאים כמה מוסדות חינוך, אך בשל השעה המוקדמת לא היו תלמידים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully