וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הספרדי: פיקוח נפש דוחה יישוב הארץ

24.6.2003 / 15:43

הרב שלמה עמר הגיב על החלטת "איחוד הרבנים" אתמול, שיצאו נגד פינוי המאחזים והכריזו על עליונות ההלכה על פני החלטות הממשלה; ח"כ בורג בתגובה: פסק ההלכה הוא הזמנה להתנקשות

הרב הראשי הספרדי, שלמה משה עמר, אמר היום כי חשש לפיקוח נפש דוחה הכל, כולל את המצווה ליישוב הארץ. הרב אמר לקול ישראל, כי המחלוקת בעניין אמנם גדולה, אבל היא נמצאת באחריות הממשלה. לדבריו, תפקיד הרבנים בתקופה בה חלה התקדמות בתהליך השלום, הוא לשמור על אחדות העם. "מותר לרבנים להביע דעה, אבל עליהם לעשות זאת ביישוב הדעת", אמר הרב.

הרב אמר את הדברים בתגובה לכינוס שקיימו אתמול בירושלים 500 רבני "האיחוד למען עם ישראל וארץ ישראל". בתום הכינוס הצהירו הרבנים על התנגדותם לפינוי מאחזים, ועל עליונות ההלכה על פני "מפת הדרכים" והמדינה הפלסטינית.

כתב "הארץ", נדב שרגאי, מוסיף:

החלטת הרבנים עוררה ביקורת רבה במערכת הפוליטית. ח"כ אברהם בורג (עבודה) אמר הבוקר כי הרבנים העמידו עצמם מעל לחוק, הם מורדים ומסיתים ויש לטפל בהם בהתאם. לדברי בורג, מדינת ישראל שייכת לעם היהודי ולא לאלוהים, שאינו מתערב בעניינים פוליטיים. "פסק ההלכה הזה כולו ערמומיות והזמנה להתנקשות, וכשזו תבוא - יהיו הרבנים אשמים בה", אמר.

יו"ר סיעת מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי רוב הרבנים שהתכנסו אתמול הם רבני ערים או דיינים בבתי דין רבניים, המקבלים את שכרם מקופת הציבור. לדבריה, התבטאותם נגד החוק היא עבירת משמעת חמורה. ח"כ רן כהן (מרצ) תבע מנציב שירות המדינה להעמידם לדין. הוא הוסיף כי רב שרוצה לעסוק בפוליטיקה, טוב שיעשה זאת על חשבונו ולא על חשבון הציבור.

בוועדת החוקה של הכנסת הוחלט לקיים דיון מיוחד בהכרזת איחוד הרבנים. על פי בקשת בורג, יזומן לדיון היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין.

מאחז חדש הוקם ליד יצהר

מתנחלים הקימו הלילה מאחז חדש ממערב להתנחלות יצהר שבאזור שכם. שישה תלמידי ישיבה התנחלו במקום, אותו הם מכנים "גבעת אריאל", על שם ראש הממשלה, אריאל שרון. לדבריהם, השם נבחר, בין השאר, משום ששרון הוא שדחף להקמת המאחזים. הלילה ניסו המתנחלים להקים מחדש גם את המאחז "מצפה יצהר" והביאו למקום ציוד רב, אך צה"ל פינה אותם שוב מהמקום.

בצהריים קיים המנהל האזרחי שימוע לאנשי המאחז "בית-אל מזרח", המועמד לפינוי. אם יידחו טענותיהם, מתכוונים המתנחלים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה לפנותם.

תושבי יצהר הודיעו כי בכוונתם להקים באזור יצהר שלושה מאחזים נוספים. גם מועצת יש"ע הודיעה שבימים הקרובים יוקמו בשטחים מאחזים נוספים חדשים. עד כה ידוע על שמונה מאחזים שהוקמו מאז פגישת מופז עם מועצת יש"ע, שבה נמסרו למועצה שמות 15 המאחזים שהוחלט לפנותם. יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, מסר כי בפרק זמן זה הרס צה"ל עשרה מאחזים ריקים ופינה מאחז אחד מאוכלס (מצפה יצהר), מתוך 15 המאחזים ששמותיהם הופיעו ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully