וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר נמכר בכ-5 מיליון עותקים ביומו הראשון

דפנה מאור

23.6.2003 / 8:57

8.5 מיליון עותקים הודפסו בארה"ב במהדורה הראשונה - והם יאזלו כנראה עד סוף השבוע; תרגום הספר לעברית ייצא לשוק בחנוכה

8.5 מיליוני עותקים שהודפסו במהדורה הראשונה של "הארי פוטר ומסדר עוף החול" צפויים להיחטף עד אמצע השבוע. עד כה נמכרו יותר מחמישה מיליוני עותקים, לפי הערכות המו"ל האמריקאי של הסדרה האהובה. יותר ממיליון נמכרו באתר אמזון ביום הראשון; מיליון עותקים נמכרו בבארנס אנד נובל תוך 48 שעות, והרשת מצפה למכור עוד מיליון השבוע; רשת בורדרס דיווחה על מכירות עולמיות של 750 אלף ביום הראשון; בבריטניה מכרה רשת המרכולים טסקו 317 אלף עותקים תוך 24 שעות.

קמעונאים בארה"ב הביעו חשש כי מספר העותקים שהודפסו במהדורה הראשונה יאזל מהר מהצפוי. בחנויות רבות נאלצו קונים להסתפק בהזמנת הספר מכיוון שעותקיו אזלו.

בחזית הספרותית, זכה הספר להצלחה לא פחותה. "ניו יורק טיימס" העניק לו ביקורת משבחת: למרות שאמר כי יש בו פחות הומור מבספרים קודמים, הילל את כישורי הכתיבה וכושר ההמצאה של ג'יי.קיי רולינג, התחכום והעדינות של הפרטים שמעניקים הצצה לעולם שקם לתחייה כמו הארץ התיכונה של טולקין או ארץ עוץ של פרנק באום. "USA טודיי" ו"אסושיאייטד פרס" הצטרפו בביקורות מהללות משלהם.

כתיבת הספר ה-6 בעיצומה

ארבעת הספרים הקודמים בסדרת הארי פוטר נמכרו ב-192 מיליון עותקים ותורגמו ל-55 שפות. הספר הראשון בסדרה, "הארי פוטר ואבן החכמים", פורסם בשנת 1997. מו"לית הספרים האמריקאית סקולסטיק נהנתה לא רק מהמכירות העצומות של הספר, אלא גם מזינוק במחיר מנייתה. מאז פרסום הספר הראשון שולש מחיר מנייתה, והיא נסחרת היום לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר. בשנה החולפת (החלשה, בה לא התפרסם ספר בסדרה) רשמה החברה רווח נקי של 81.9 מיליון דולר, על הכנסות של 1.94 מיליארד דולר. המניה היתה תנודתית ביותר בחמש השנים האחרונות, ונסחרת היום בחצי משוויה בשיא, שנרשם בתחילת שנת 2002.

המו"לית הבריטית של הארי פוטר, בלומסברי, צופה כעת צמיחה של כ-50% ברווחים על בסיס EBITDA ל-15 מיליון ליש"ט (כ-24 מיליון דולר) בשנת 2003.

הארי פוטר שימש גם מכרה זהב לאולפן הסרטים שקנה את הזכויות להסרטתו. הסרטים המבוססים על שני הספרים הראשונים - "הארי פוטר ואבן החכמים" ו"הארי פוטר וחדר הסודות" היו שוברי קופות וגרפו כ-900 מיליון דולר כל אחד, והם מדורגים במקומות השני והשישי ברשימת שוברי הקופות הגדולים בעולם בכל הזמנים.

הבשורות הטובות לחובבי הסדרה, שלא התייאשו מאורכו של הספר ולא התאכזבו מהטון הקודר והפילוסופי יותר שלו, לפי דיווחם של מבקרי הספרים - סוכנה הספרותי של רולינג אישר בשבוע שעבר כי כתיבת הספר השישי בסידרה נמצאת בעיצומה. תרגום הספר לעברית ייצא לשוק בחנוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully