וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כה אמר מודי

18.6.2003 / 10:16

מודי בר-און – האיש, התספורת והאגדה, התארח אמש בפורום כדורגל ישראלי בוואלה! ודיבר על הכל: על הפועל חיפה, על כדורגל איטלקי על הפלוס של ה-5 וכמובן – על התספורת. תבלו

אמש התארח מודי בר-און בקהילת הפורום של כדורגל ישראלי בוואלה! לפניכם מבחר משאלות הגולשים ותשובות האיש עם השיער הכי מוזר במדינה

שאלת המליון אגורות :מה צריך לקרות כדי שתוריד תקוקו? הצעת פשרה חיפה בליגת העל.

"כזכור, רוסו עוד חייב לנו סיבוב עם החוטיני. נתחיל איתו ואחר-כך נראה".

האם לדעתך הפועל חיפה יכולה לחזור לטופ של הכדורגל?

"הפועל חיפה לא צריכה לחזור לטופ. אמצע טבלה של ליגת העל תספיק לנו בהחלט. אבל גם זה - חוששני, לא יהיה קל"

האם יש סיכוי שזכויות השידור יחזרו בשנה הבאה לערוץ הספורט? (בבקשה תגיד שכן, בבקשה תגיד שכן... :))

"הסיכוי שזכויות השידור יחזרו בשנה הבאה לערוץ הספורט, הוא מעט יותר נמוך מהסיכוי שהפועל חיפה תחזור לטופ וגו"'.

מה אתה חושב על בית"ר ירושלים,האם אתה חושב שאוחנה שלדעתי מאמן סביר אך לא מצליח גדול בתארים,יחזיר את בית"ר לימיה הגדולים?

"בהיותי מידידיו ומחובביו של אוחנה, אני מעדיף לא לפרשן אותו קבל עם ועדה, אבל נראה לי שהוא החיבור הנכון - הכריזמה שיכולה להדביק את המועדון מחדש ולהחזיר לו את הזהות והסגנון הבית"רי".

"העובדה שהגעתי מהבידור ולא מהעתונות בודאי בולטת לעין"

איזה סגנונות מוזיקה אתה אוהב?

"אני חובב פאתטי של רוק גיטרות ישן וטוב, אבל פתוח להרבה דברים אחרים".

ממה אתה נהנה יותר? לעשות את תוכנית הכדורגל בערוץ 5, או תוכניות כגון "הכל אנשים"?

"אענה ברשותך באנקדוטה: אחד מפרקי "הכל אנשים" עוסק במרד בשכונת ואדי-סליב. המהומות נחקרו בזמנו על ידי ועדה בראשות השופט עציוני. במהלך העבודה על הפרק קראתי את פרוטוקול הועדה ההיא. אחד האנשים שהעידו לפניה, ממשתתפי ההפגנות האלימות, היה בחור בשם דויד עמר. כשעשינו את הכתבה על מכבי חיפה לקראת כניסתה לליגת האלופות, סיפר לי ג'וני הרדי שאותו דויד היה אחיו של אהרון עמר - הכוכב הראשון ממוצא מרוקאי בליגה הישראלית ותושב ואדי סליב. יותר מזה, סיפר הרדי, השופט עציוני, אוהד נלהב של מכבי חיפה, הגיע במהלך עבודתה של הועדה לראות משחקים בקירית-אליעזר, מוסווה בכובע ומשקפי שמש - כדי שלא יואשם בניגוד אינטרסים. בקיצור, בסוף הכל מתחבר. אני אוהב את החיבור".

איך בכלל הגעת לשידורי הספורט? איך הגיעו אליך, או שאתה זה שהגיע אל ערוץ הספורט? מדוע בחרו דווקא בך, למרות שלא ממש היה לך רקע קודם בשידורי ספורט ישירים מול המצלמה?

"דרכי בערוץ הספורט התחילה ב"סל בסלון" בכלל. אייל אופנהיים הביא אותי לשם מבמות הסטנד-אפ, עם מעט נסיון בסיקור ספורט מ"זמן ת"א". משם לאט, לאט זה הגיע לאן שהגיע".

הדבר שהכי אהבתי (ואני עדיין אוהב) בגישה שלך ושל ערוץ 5 לשידורים, זה שאתם יוצרים אווירה טובה ונעימה באולפן שלכם ולא מתעסקים בכל הלכלוכים והנקמנויות, עם הרבה מחוות לעבר ושמחת חיים. רציתי לדעת איך החלטתם לעשות כזה שינוי מכל מה שיש בעיתונות הכתובה ומה שהיה עד אז באולפני טלויזיה ועד כמה לדעתך השינוי הזה היה משמעותי במבט לאחור.

"רוב הבחירות שלנו היו אינסטינקטיביות ונבעו מהרקע האישי והמקצועי שלנו. במקרה שלי, העובדה שהגעתי מהבידור ולא מהעתונות בודאי בולטת לעין. בדיעבד הבנו שבארץ שבה מחלקת החדשות מתעסקת במה שהיא מתעסקת, היומרה לעסוק בהתבטאויותיו של אייל לחמן בועדת המשמעת באופן עיתונאי, נראית לא פעם מגוחכת. מסתבר שגם קלענו לדעת גדולים - המעבר של הספורט ממחלקת החדשות למחלקת הבידור/תרבות הוא כלל עולמי. אמנם יהללך זר וגו', אבל לא אתאפק ואציין שאנחנו עדיין נחשבים לחדשנים בתחום, גם בזירה האירופאית".

"הראיון עם גברי לא היה מרגעי השיא של הקריירה שלי"

השבוע התקימו בברצלונה הבחירות לנשיאות המועדון כיוון שאת מניות הניהול של הקבוצה מחזיקים האוהדים. מדוע בשעה שאנו רואים את כל הפרשות סביב בעלי קבוצות הכדורגל בארץ, אין עדיין שום מועדון שהנפיק את מניותיו לאוהדים? האם תופעה זאת של הנפקת מניות יכלה לשפר את הכדורגל בארץ או לפחות את תרבות הניהול?

"חלומי הנסתר הוא שהפועל חיפה תמכר לאוהדיה, כמו ברצלונה ועוד לא מעט קבוצות בעולם. השאלה היא כמה אוהדים צריכים לשים כמה כסף כדי לרכוש קבוצה והאם ימצאו כמה מאות או אלפי אנשים שמוכנים לתרום מכספם, אבל לא להתערב בניהול השוטף. חוששני שתמיד יהיה בפורום בעלי המניות הזה איזה עורך דין משועמם שיסבך את הקומבינה עד דלא ידע".

מה אתה חושב על המאמן החדש של מכבי חיפה ?
"בקשר לרוני לוי - קטונתי, אבל בעיקרון אני אוהב שחקני עבר שחוזרים לאמן במועדון".

איך הרגשת כשישבת באולפן בתור מגיש וראית איך יו"ר ההתאחדות הנכבד שלנו יושב באולפן ותוקף בצורה מכוערת את הקולגה שלך (ניב רסקין) ומתנהג כמו רוכל בשוק? כלומר, האם הרגשת את הדילמה בין הלויאליות כלפי הקולגה והרצון לשמור על שמו הטוב לבין הלויאליות לערוץ? מה עבר לך בראש באותם רגעים (מביכים, יש לומר)? האם זה היה הרגע הכי קשה בקריירת השידור שלך? האם היית נוהג היום אחרת?

"אכן, הראיונות עם גברי לא היו מרגעי השיא של הקריירה שלי, אבל לא חשתי את הדילמה שאתה מתאר. האינטרס של בעל הזכויות לא עבר במחשבתי. הדילמה היתה בין מה שהתנהל באולפן לבין הקוד הסגנוני והתרבותי שאני מחוייב לו. אלא שכאן עובר איזה גבול דק וחמקמק. תפקידי, כפי שאני תופס אותו, הוא לא שיפוטי וגם לא מורתי. הצופים - כפי שאתה עצמך מייצג ומוכיח הם לא אדיוטים. הם רואים ומבינים היטב מה קורה והם - אתם - בסופו של דבר המושבעים. אבל כן. הייתי נוהג היום אחרת".

אני מבקש ממך אישית ומכל ערוץ הספורט, לשדר את הליגה האיטלקית בשנה הבאה. לשידורים הללו יש קהל עצום שאוהב אותם ויודע להעריך את הכדורגל.

"אני לא מבין ולא מתערב בזכויות שידור וכאלה. אני חייב להודות שבאופן אישי הכדורגל האיטלקי מייבש אותי, אבל גם מסקרן אותי. האיטלקים חולים על הכדורגל הזה. כנראה שיש שם משהו שאני מחמיץ. (אבל גם דל-פיירו מחמיץ)".

אני חושב שמילה "תבלו" היא המאפיין של הגדולה שלך. סוף כל סוף הייתה לנו תוכנית כדורגל שהמהות שלה היא הכיף שבמשחק. מאיפה אתה מביא את הגישה? איך הצלחת להחדיר אותה לתרבות הספורט(שכמעט ולא קיימת אצלנו) שלנו?

" המילה "תבלו" תפסה במקרה - כמו כל סגנון ההגשה שלנו.בארץ שבה החדשות נראות כפי שהן נראות, זה מיותר ומגוחך להציג גם את הכדורגל בחדשותיות חמורת סבר".

מודי אל תסתפר זה מה שעושה אותך לאובייקט תקשורתי מובהק !! אני משלם סכום מסויים תמורת ערוץ 5+ ? אז מדוע לפעמים אתם משדרים חסויות ? אני משלם כספים על מנת לקבל איכות שידור מעולה ללא פרסומות וחסויות ?

"בקשר לשיער - עלית כאן על משהו. בקשר לחסויות - לא מבין בזה הרבה, אבל המצב הכספי של הערוץ לא משהו, מסיבות שקצרה היריעה".

"החיבור שלי לצבע האדום היה טבעי"

נשים בכדורגל - אינני מתכוונת לליגת הנשים אלא לקשר הבעייתי של נשים עם הכדורגל וההשלכותיהם. רציתי לדעת איך בפועל אתם נותנים דעתכם על כך?

"הבעייתיות היחידה בקשר בין כדורגל לנשים, הוא שהמשחק נולד ונוסח על ידי גברים, בתקופה שבה השתתפות נשים במשחק היתה מחוץ לנורמה ומכיוון שהוא משחק שמרני מאוד - ככה הוא גם נשאר.
נדמה לי שגם התשוקה לחזור להיות ילד - מרכיב מהותי בתשוקה לכדורגל בכלל - חזקה יותר אצל הגברים בטיפשותם. בארה"ב ובעוד כמה מקומות משחקים דרך אגב גם כדורגל מעורב, בנים, הבנות ביחד".

האם לדעתך הקיצוצים בליגת העל ישפיעו על הליגה? והאם יש סיכוי שמכבי תל אביב תעלה לליגת האלופות?

"אחרי עונה שבה הפועל ר"ג, מכבי נתניה וב"ש קראו תיגר על תאורית "כסף גדול עושה כדורגל גדול" - הקיצוצים יעשו רק טוב לכדורגל. אין לי מושג אם מכבי תעלה לאלופות. נדמה לי שזה עדיין קצת גדול עליהם".

מה אתה חושב על הפועל ר"ג?

"כבר כשאירחתי באולפן את ילד החמד בוקסנבוים היה לי מום עליכם. מתבקש לומר שעכשיו נראה אם יהיה לזה המשך, אבל ההמשך בכלל לא נראה לי חשוב. הלואי שקבוצה בארץ היתה יכולה להתנהל בשלוה בליגה השניה, כמה פעמים בעונה לתת הצגות, פעם בכמה שנים להביא הפתעה - ובכל זאת להביא מספיק קהל שאוהב אותה".

איך הגעת לאהוד דווקא את הפועל חיפה?

"הסיפור הוא כזה. סבא וסבתא של חבר שלי גדעון גרו ליד איצטדיון קירית-חיים. כמו ניק הורנבי במקרה ארסנל - הפועל חיפה היתה הקבוצה הראשונה שראיתי, קירית-חיים - האיצטדיון הראשון שלי. כבר אז רוב הילדים בשכונה היו אוהדי מכבי (ג'וני הרדי אפילו גר ברחוב שלנו), אבל החיבור שלי, כצאצא להורים חברי אחדות העבודה, לצבע האדום היה טבעי".

רציתי לשמוע את דעתך על נושא הספסרות. איך יכול להיות שאני ייקנה כרטיס במחיר כפול רק בגלל שנוכל קנה 20 כרטיסים?

"נושא הספסרות הוא חלק משינוי הגישה הכוללת והמקיפה לכדורגל. כשהאיצטדיון יהיה ידידותי למשתמש, המקום המסומן באמת שמור, האפשרות לרכוש כרטיס באשראי או אינטרנט פשוטה ונגישה וכו' וכו', גם הספסרות תעלם (או שתעשה גם היא באופן יותר אלגנטי - כמו שזה קורה באנגליה, שם משרדי הכרטיסים עצמם מספסרים בכרטיסים)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully