וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ממשיך המגעים להפסקת אש

17.6.2003 / 11:58

ראש ממשלת הרשות ממשיך סבב השיחות עם הפלגים הפלסטיניים; בכירים ברשות אופטימיים לגבי תוצאות המו"מ; גורמי ביטחון: הפלסטינים מתקשים לגבש הפסקת האש; ראש השב"כ יצא לשיחות בארה"ב

הפגישה בין ראש הממשלה הפלסטיני, אבו-מאזן, לראש צוות הפקחים האמריקנים ג'ון וולף, הסתיימה בצהריים בעזה. בקול ישראל דווח כי בפגישה השתתפו השר לביטחון הפנים, מוחמד דחלאן, וראש המודיעין הצבאי, אמין אל הינדי. בתום הפגישה לא נמסרו הודעות. הערב אמור אבו-מאזן להיוועד עם נציגים של ה"חמאס" ושל ה"ג'יהאד האיסלאמי" ברצועה.

כתבי "הארץ", ארנון רגולר, עמוס הראל והסוכנויות, מוסיפים:

אבו מאזן החל הבוקר את פגישותיו בעזה עם נציגי הפלגים הפלסטיניים במטרה להשיג הסכם על הפסקת אש. בכירים ברשות הפלסטינית המשיכו להביע היום אופטימיות באשר לתוצאות השיחות. בבוקר נפגש אבו מאזן עם נציגי החמאס. בהמשך היום ייפגש עם נציגי הג'יהאד האיסלאמי, החזית הדמוקרטית והחזית העממית. בערב צפוי אבו מאזן לקיים פגישה משותפת עם נציגי כל הפלגים.

אמש נפגש אבו מאזן עם ראשי הפתח ברצועה. לאחר הפגישה נמסר כי ראשי הפלגים בתנועה דורשים ממנו להשיג "ערובות ממשיות" לגבי הפסקת פשיטות צה"ל והפסקת פעולות ההתנקשות נגד הפעילים החמושים של כל הארגונים הפלסטיניים, וזאת לפני התחייבות להכריז על הפסקת אש מצד הארגונים. אבו מאזן השיב כי אם תושג הפסקת אש, ארה"ב ומצרים יערבו להפסקת הפעולות הישראליות.

במערכת הביטחון בישראל מתרשמים שמצרים והרשות הפלסטינית עדיין מתקשות בניסיון לגבש הסכמה של כל ארגוני הטרור הפלסטיניים על הפסקת אש כוללת. הקשיים הללו מעכבים את יישום התוכנית להעברת האחריות הביטחונית לידי הרשות בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטיניים אמרו אתמול, כי ישראל מתנה את הסגת כוחות צה"ל מרצועת עזה בתוצאות שיחותיו של אבו מאזן במגעיו עם הפלגים הפלסטיניים ברצועה.

פאוול יבקר בישראל ביום שישי

המשלחת המצרית ששהתה בעזה בימים האחרונים וניסתה להגיע להפסקת אש, עזבה אתמול לקהיר. גורמים בחמאס החריפו אתמול את הכרזותיהם וטענו כי המשלחת המצרית לא דרשה מהם הכרזה מפורשת על הפסקת אש והפסקת ההתנגדות הצבאית אלא התמקדו בדרישה "להפסיק חלק מצורות ההתנגדות והלחימה והרחקת אזרחים ממעגל האלימות".

הפגישה בעזה בין הגורמים המצריים וראשי החמאס הסתיימה בהסכמה להעברת תגובות החמאס להצעות המצריות תוך 48 שעות. הנהגת החמאס ברצועה הודיעה, לאחר פגישותיה עם הנציגים המצרים, כי היא "לומדת ברצינות ובעניין את ההצעות המצריות שהוגשו לה בפגישה. הצדדים הסכימו בסוף הפגישה להמשיך את הדיאלוג על השגת הפסקת אש".

ראש השב"כ, אבי דיכטר, הגיע לוושינגטון, לבקשת ארה"ב - כך דווח הבוקר בקול ישראל. דיכטר נפגש עם בכירי הממשל ומציג להם את ההערכות הביטחוניות של ישראל. עד כה נפגש דיכטר עם היועצת לביטחון לאומי, קונדוליזה רייס. דיכטר צפוי להיפגש עם בכירים במערך המודיעין האמריקאי, בהם גם ראש הסי.איי.אי, ג'ורג' טנט.

ראש לשכת ראש הממשלה, דב וייסגלס, נפגש אמש עם שר החוץ, קולין פאוול, ועם רייס. וייסגלס העביר לשניים מסר של ראש הממשלה, אריאל שרון, לפיו כל עוד ממשיך החמאס בפיגועים, לא יהיה ניתן להתקדם באופן משמעותי ביישום מפת הדרכים.

מקורות אמריקאיים אישרו לפנות ערב, כי פאוול יגיע לישראל ביום שישי וייפגש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, ועם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן. בגלי צה"ל דווח כי מטרת ביקורו של שר החוץ היא ניסיון לתת תנופה מחודשת לתכנית השלום האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully