וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: לא ניתן דבר כל עוד יימשך הטרור

16.6.2003 / 18:30

הכנסת אישרה את הודעתו המדינית של ראש הממשלה שנאם בנושא מפת הדרכים; שלל כניסת פליטים לשטחים גם בעתיד; 57 ח"כים בהם חברי המפדל תמכו; נתניהו וכמה ח"כים מהאיחוד הלאומי נעדרו

הכנסת הביעה הערב תמיכה בהודעתו המדינית של ראש הממשלה, אריאל שרון בדיון הראשון שקיימה בנושא תכנית מפת הדרכים. 57 ח"כים הצביעו בעד ו-42 התנגדו.

המסר שליווה את דבריו של שרון לאורך כל נאומו, היה שלא יבוצעו פשרות לפני השגת השקט והביטחון. לדבריו, מפת הדרכים אינה הסכם אלא מסגרת, ואין בכוונתו להביאה לאישור הכנסת. "רק כשייפסק הטרור ויהיו הסכמים, לאחר משא ומתן - אביא אותם לאישור המליאה", אמר. "בעקבה הבטחתי לעשות ויתורים כואבים, אך ישראל לא תיתן דבר כל עוד יימשכו הטרור האלימות וההסתה".

בהתייחסו לגל הטרור שפקד את המדינה מאז הפסגה בעקבה, אמר ראש הממשלה, כי "בעקבות רציחתם של אזרחים רבים הוחלט לפעול בנחישות נגד החמאס. לצערנו, נפגעו גם אזרחים פלסטינים, אך זו לא היתה כוונתו וזו אינה דרכנו". לדברי ראש הממשלה, "הטרור לא חילץ מישראל שום ויתור מדיני כפי שהתיימר - להיפך דווקא היום יש הרבה יותר הבנה לצרכים של ישראל". לדבריו, "ארגוני הטרור מבודדים, והשפעתם הולכת ומצטמצמת".

בהמשך, אמר שרון כי "כדי להגיע לשלום צריך ביטחון... אי אפשר להגיע להסכם מדיני כשהטרור משתולל. ישראל עומדת על זכותה לחיות בשקט וביטחון ולא תוותר עליה לעולם... לעם היהודי יש מדינה אחת קטנטונת ויש לנו הזכות להגן על עצמנו וחובתנו לשמור עליה".

לצד זאת, דיבר ראש הממשלה בשיבחו של השלום, ואף פתח את נאומו בכך ש"ישראל צריכה שלום. ישראל רוצה שלום. עם ישראל יחיה פה בשלום". בהמשך עסק בשגשוג והפריחה שיביא השלום לארץ, והתחייב לקיים את התהליך המדיני. בהתייחסו לסוגיית הפליטים, אמר ראש הממשלה כי "הדגשתי שלא נאשר כניסת פליטים וצאצאיהם. לא היום ולא בעתיד".

חברי הכנסת של המפד"ל הצביעו בעד ההודעה, על אף איומיהם שלא לעשות כן. כמה חברי כנסת שבעבר התנגדו למפת הדרכים, בהם בהם סגן השר צבי הנדל, ח"כ עוזי לנדאו וחברי הכנסת של המפדל - תמכו בדבריו ראש הממשלה. חלק מחברי הכנסת של האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו לא נכחו בהצבעה. גם שר האוצר, בנימין נתניהו, נעדר מההצבעה.

הדיון נכפה על הממשלה על ידי ח"כ זהבה גלאון (מרצ), על סמך סעיף בתקנון הקובע, כי 40 ח"כים רשאים לדרוש לקיים דיון במליאה בהשתתפות ראש הממשלה. מקורביו של ראש הממשלה הפעילו לחץ כבד על חברי סיעות הקואליציה להצביע בעד ההודעה.

ח"כ איציק: חיסול רנטיסי חיסל התקווה לחידוש התהליך

יושבת ראש האופוזיציה הזמנית, דליה איציק, הגיבה הערב במליאת הכנסת לנאומו המדיני של ראש הממשלה. "אשרך ראש הממשלה, אני מתקנאה בך שלך אין אופוזיציה. אנחנו לא נעמוד בכיכרות ולא נקרא למרי אזרחי כפי שאתה עשית". איציק הזכירה לשרון כיצד הוא וחברי סיעתו הצטלמו לאחר כל פיגוע בתקופת ממשלות העבודה ותקפו בחריפות את ראשיה. "מה היה קורה אם שמעון פרס אהוד ברק או יצחק רבין היו ראשי הממשלה?".

איציק ביקרה את החלטתו של שרון לחסל את רנטיסי ואמרה כי המבצע היה גם חיסול התקווה לחידוש התהליך המדיני. "עם מי התייעצת לפני שהורית על חיסול רנטיסי?", שאלה. יו"ר האופוזיציה מתחה ביקורת נוקבת על יחסו של שרון לאבו מאזן ואמרה שהוא פוגע בכבודו ומוריד מחשיבותו בפני מנהיגי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully