וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה: דרישת שירות צבאי כתנאי לעבודה - עבירה פלילית

15.6.2003 / 16:59

בית הדין לעבודה בת"א קבע כי הדרישה ממבקש עבודה להוכיח ששירת בצבא או בשירות לאומי היא אפליה; חברת כוח אדם נקנסה בעשרת אלפים שקלים על שעברה על חוק שיוויון הזדמנויות בתעסוקה

פסיקה תקדימית של בית הדין לעבודה בתל אביב, קובעת כי הדרישה ממבקש עבודה להוכיח ששירת בצבא או במסגרת שירות לאומי היא אפליה ועבירה פלילית. הפסיקה התקבלה על ידי השופטת ורדה וירט לבנה, בתביעה שהגיש משרד העבודה והרווחה נגד חברת כוח האדם "תפקיד פלוס". החברה נקנסה בעשרת אלפים שקלים, על שעברה על חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה.

עו"ד דפנה שמואלביץ', מרצה לדיני עבודה באוניברסיטת בר אילן, מסרה למערכת וואלה! חדשות, כי הדרישה לשירות צבאי היא לעיתים מסווה לאפליה מחמת לאום ודת. לדבריה, "בחוק שיווין הזדמנויות בעבודה, נכתב במפורש כי הקריטריונים האלה הם פסולים". "אם ההנחה שמי שלא עושה שירות צבאי הוא בהכרח ערבי או דתי זו אפליה מחמת דת וחברה, שכבר נקבע במפורש שאינה חוקית", מסרה שמואלביץ'.

מנגד, מסרה עו"ד שמואלביץ', כי במקרים מסויימים שירות צבאי כן מהווה דרישה לגיטימית בקרב המעסיקים. לדבריה, "בתפקידים שונים במערכת הביטחון ובתפקידי אבטחה - בהם שירות צבאי מקנה לעובד ניסיון מעשי בתפקיד - ההתעקשות על הוכחת השירות הצבאי היא אבחנה ראויה". עם זאת, לדברי עו"ד שמואליץ', "כשמדובר במחלקת הירקות בסופרמרקט - הדרישה אכן לא לגיטימית".

לדברי עו"ד שמואלביץ', "כשמדובר בחברות כוח האדם - דרישה גורפת להוכחת שירות צבאי היא דבר פסול. ברור שלא כל התפקידים שמאיישת החברה קשורים בהכרח לדרישה זו, וודאי שלא נדרש שירות צבאי כדי למלא את כל התפקידים המוצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully