וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התחייבות משרד החינוך - הבגרויות עולות כסף

15.6.2003 / 7:46

תלמיד המבקש לגשת למבחני הבגרות נדרש לשלם 25 שקלים עבור כל שאלון; לפני 5 שנים התחייבו במשרד להפסיק הגבייה - אך במקום, העלו המחיר; ח"כ שלגי: להחזיר להורים הכספים שנגבו מהם


לפני חמש שנים התחייב משרד החינוך בפני ועדת החינוך של הכנסת, להפסיק לגבות תשלום עבור הזכות להיבחן בבחינות הבגרות. אך בפועל, לא רק שהתלמידים נדרשים לשלם עבור המבחנים אלא שבנוסף, הועלה המחיר הנדרש עבור כל מבחן. ב-2001 נתבקשו התלמידים לשלם עשרה שקלים עבור כל בגרות, ואילו השנה הם נדרשים לשלם 25 שקלים.

הממונה על תחום החינוך ברשות להגנת הצרכן, דפנה הר-אבן, אמרה ל"ידיעות אחרונות" כי משרד החינוך הפר התחייבות כלפי ציבור התלמידים. לדבריה, משרד החינוך מייקר את שאלוני המבחנים מדי שנה ויתרה מכך, אם בעבר הוא גבה אגרה עבור כל בחינה הרי שבשנתיים האחרונות נדרשים התלמידים לשלם עבור כל שאלון בנפרד.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אילן שלגי, הבהיר כי אם אכן הגבייה תתברר כלא חוקית - ידרוש להחזיר להורי התלמידים את מאות מיליוני השקלים שנגבו מהם שלא כחוק. מכיוון שמבחני הבגרות בכל מקצוע מורכבים ממספר שאלונים, עלול מחיר הבגרות בישראל להגיע ל-700 שקלים בממוצע. תלמיד אקסטרני מתבקש לשלם 30 שקלים עבור מבחן ומאחרים בהרשמה למבחנים נדרשים לשלם 60 שקלים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי בשל ריבוי מועדי הבחינות והקיצוצים בתקציב, לא נמצאו עודפים שמהם אפשר לסבסד את עלות השאלונים ולכן הוחלט להעלות את מחירם. עוד נמסר כי למשרד מותר להעלות את מחיר השאלונים עד ל-32 שקלים, אך הוא הסתפק ב-25 שקלים מתוך התחשבות בתלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully