וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יקבלו אחריות ביטחונית ברצועה

14.6.2003 / 13:14

ישראל: נאפשר זאת מיידית אם דחלאן יפעל נגד פיגועי החמאס וירי הקסאם; דחלאן: ניקח אחריות על כל אזור שיפנה צה"ל; הערב: פגישה ביטחונית; החמאס: המילים הפסקת אש אינן במילון שלנו

שר הביטחון, שאול מופז, החליט הלילה כי ישראל תהיה מוכנה להעביר לידי הפלסטינים את האחריות הביטחונית על רצועת עזה. אתמול התקיימו במערכת הביטחון שורת הערכות מצב, בסיומן הוחלט שאם השר הפלסטיני לביטחון פנים, מוחמד דחלאן, יודיע שהוא מוכן לקחת לידיו את האחריות הביטחונית על הרצועה, ולפעול להפסקת פיגועי החמאס וירי רקטות הקסאם, ישראל תאפשר זאת באופן מיידי וללא כל תנאים. ההחלטה נפלה בעקבות לחץ אמריקאי כבד שהופעל על ישראל ועל הרשות הפלסטינית.

הפלסטינים מביעים נכונות לקבל את הצעת ישראל. בישיבת מפקדי כוחות הביטחון הפלסטינים שהתקיימה הבוקר ברמאללה בלשכת יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, אמר דחלאן כי הפלסטינים מוכנים לקחת אחריות ביטחונית על כל אזור שיפנה צה"ל. בקול ישראל דווח כי בפגישה הציגו מפקדי הכוחות לערפאת תכנית פעולה בנוגע לפריסת שוטרים פלסטינים מאזורים מהם תיסוג ישראל.

מתאם הפעולות בשטחים, האלוף עמוס גלעד, ונציגים מהשב"כ ייפגשו הערב עם דחלאן כדי לדון עמו בהרגעת השטח. גורמים מדיניים מסרו לקול ישראל, כי בפגישה ידרשו הנציגים הישראלים מדחלאן להציג תוכנית ביטחונית מפורטת למלחמה בטרור. סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי שר הביטחון מופז הוא זה שייפגש עם דחלאן.

בירושלים מכחישים: לא הצענו הפסקת אש ל-3 ימים

בכיר החמאס, עבד אל עזיז רנטיסי, אמר לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית, כי ארגונו דוחה כל אפשרות של הפסקת אש עם ישראל. לדבריו, "נמשיך להגן על עצמנו... המילים הפסקת אש אינן כלולות במילון שלנו". גם ראש הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד אל הינדי, אמר כי הצעת הפסקת האש היא תכסיס ישראלי.

לעומתם, טען שר ההסברה הפלסטיני נביל עמר כי מתנהלים מגעים נמרצים עם החמאס בעניין הפסקת אש, בהשתתפות גורמים אמריקאים ומצרים. איסמעיל הנייה, מבכירי ארגון החמאס, הכחיש אתמול את הדיווח באל ג'זירה, כי החמאס הסכימה להפסקת אש בתמורה להפסקת ההתנקשויות. עם זאת, לא הכחיש הנייה שמתקיימים "מגעים אינטנסיביים" בין גורמים ברשות בחמאס ובקהיר.

מקור פלסטיני אמר לכתבי חוץ כי ישראל העבירה לפלסטינים הצעה להפסקת אש ל-3 ימים. אתר האינטרנט של רשת איי.בי.סי האוסטרלית דיווח, כי ראש לשכת ראש הממשלה, דב ווייסגלס, העביר הצעה מסוג זה לשר האוצר הפלסטיני, סלאם פיאד. בגלי צה"ל דווח כי בירושלים הכחישו את הפרסומים.

השליח האמריקאי ג'ון וולף יגיע הלילה לישראל

ג'ון וולף, ראש האגף למניעת תפוצה של נשק להשמדה המונית במשרד החוץ האמריקאי, יגיע הלילה לישראל בראש צוות של 12 פקחים. וולף יהיה השליח המיוחד מטעם וושינגטון שיפקח על יישום מפת הדרכים, ויהיה אחראי לצוות הפקחים ("המתאמים") שיגיעו לאזור לאחר פסגת עקבה. וולף ואנשיו ישמעו השבוע סקירה מראשי מערכת הביטחון ויקבלו מידע מודיעיני. הם גם יסיירו בשטח ויקיימו טיסות מעל האזורים בהם יפעלו.

תת מזכיר האו"ם לעניינים מדיניים, קירן פרנדרגאסט, קרא לישראל להפסיק לבנות את גדר ההפרדה. תת המזכיר אמר למועצת הביטחון כי השעיית בניית הגדר תתרום למאמץ הכללי לשיפור הביטחון ולתנאים ההומניטריים.

לדברי פרנדרגאסט, ישראל אמנם ניצבת בפני דילמה כיצד להגן על עצמה מפני פיגועי הטרור אבל לאור ההתפתחויות עליה להפסיק את בניית גדר ההפרדה. הוא אמר כי הגדר מפרידה כעת בין אלפי פלסטינים לבין שטחי העיבוד החקלאי שלהם, בתי הספר ומרכזי הבריאות. הוא מעריך כי אם תימשך בניית הגדר יגדל מספרם של הפלסטינים שייפגעו מבחינה הומניטרית.

שר החוץ של ארה"ב, קולין פאוול, אמר אתמול כי מאז שלשום התקיימו מגעים ישירים בין נציגים מישראל לנציגים מהרשות הפלסטינית בעניין המשך המחויבות למפת הדרכים. לדברי פאוול, שני הצדדים הודיעו לממשל שברצונם להמשיך ביישום התוכנית למרות האלימות. לדבריו, הצדדים אמרו את הדברים בשיחות בטלפון עם עוזריו הבכירים של הנשיא בוש ובפגישות עם דיפלומטים אמריקאים באזור. פאוול קרא לישראל לנהוג באיפוק בתגובותיה נגד הטרור. הוא הוסיף כי על הטרור להיפסק, ואמר כי אם יפחתו פעולות הטרור, יפחתו גם התגובות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully