וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ניסיון ההתנקשות ברנטיסי - התקפת טרור

רויטרס

10.6.2003 / 14:16

מסוק ירה הבוקר 6 טילים לעבר מכוניתו של בכיר החמאס בעזה; רנטיסי, שנפצע קל, התראיין מבית החולים ואמר: נמשיך לתקוף את ישראל; מהירי נהרגו אם ובתה הקטנה, ו-10 בני אדם נפצעו

בכיר החמאס, עבדל עזיז רנטיסי, נפצע הבוקר קל בניסיון התנקשות של צה"ל. מסוק ישראלי ירה הבוקר לפחות שישה טילים לעבר מכוניתו של רנטיסי בעזה, והפלסטינים דיווחו כי הוא נפצע, אך נמצא "במצב טוב". רופאים בעזה מסרו כי אם ובתה הקטנה שעברו במקום נהרגו ועוד כעשרה בני אדם נפצעו. בנו של רנטיסי, שהיה איתו במכונית, נפצע באורח קשה. מאוחר יותר התראיין רנטיסי מבית החולים בטלפון לתחנת הטלוויזיה אל ג'זירה, ואמר כי ארגונו ימשיך לתקוף את ישראל עד "למותו של הציוני האחרון".

גורמים מדיניים בירושלים אמרו בצהריים לאחר כישלון ניסיון ההתנקשות כי ישראל תמשיך להיאבק בטרור, משום שהרשות הפלסטינית לא עושה זאת - כך דווח בקול ישראל. ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, כינה את ניסיון ההתנקשות "התקפת טרור". לדבריו, ההתקפה הישראלית מחבלת בתהליך השלום.

צחר רותם, ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

רנטיסי, המאושפז בבית חולים בעזה, אמר כי החמאס ימשיך לתקוף את ישראל עד שה"ציוני" האחרון ייעלם. "נמשיך בג'יהאד ובהתנגדות עד שנבעט כל פושע ציוני מארצנו", אמר רנטיסי בשיחת טלפון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה. "נילחם בהם בכל כוחנו. זוהי ארצנו ולא ארצם ואנו נגן עליה", אמר. רנטיסי פנה ישירות גם לראש הממשלה: "שרון... אתה וכל הישראלים לא תהיו בטוחים עד שתעזבו את הארץ הזו".

חבר הלשכה המדינית של החמאס, מוחמד נזאל, אמר כי ניסיון ההתנקשות ברנטיסי לא יעבור בשקט. השר לענייני קבינט בממשלה, יאסר עבד רבו, אמר בתגובה לניסיון ההתנקשות: "מדובר בהפצצה של שרון את מפת הדרכים. לפעולה יהיו תוצאות מרחיקות לכת". דוברו של ערפאת, נביל אבו רודיינה, אמר כי "זהו צעד חמור ביותר, פגיעה ישירה בתוצאות ועידת שארם ועקבה שפוגעת קשה בדיאלוג הפנימי בזירה הפלסטינית וחוסמת את הדרך להרגעת המצב". בכיר בהנהגת החמאס ברצועה, מוחמד אל-הינדי, אמר כי "מה שמונח עכשיו על כף המאזניים אינו דיאלוג פנימי פלסטיני אלא התנגדות צבאית לישראל. שרון אינו שותף למו"מ, עם או בלי אבו מאזן".

רנטיסי מיתן באחרונה אל הצהרותיו, אך יחסית לדוברים אחרים של התנועה נקט עמדה קיצונית. הוא מוביל הקו הניצי בתנועת החמאס ברצועה, שנקט בחודשים האחרונים עמדה של התנגדות להפסקת הפיגועים ולהצגת עמדה נוקשה מול ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן.

פלסטיני חמוש נהרג סמוך למורג

פלסטיני חמוש שהתקרב הבוקר לאזור החממות של ההתנחלות מורג שבדרום הרצועה נהרג מאש חיילי צה"ל. הפלסטיני נורה בשעה שניסה להימלט ממעצר, פונה לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול ומאוחר יותר מת מפצעיו.

חיילי צה"ל הרגו הלילה מבוקש פלסטיני בתקרית ירי במהלך פעילות בכפר ראעי, שמדרום לג'נין. ההרוג הוא עיסאם איבראהים, בן 35. שלושה מבוקשים אחרים מהג'יהאד האיסלאמי והפתח נעצרו בכפר, שניים מהם פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully