וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נהרג מירי בחברון; 4 חיילים נהרגו במחסום ארז

9.6.2003 / 0:00

2 המחבלים שביצעו הירי במערת המכפלה נהרגו; פורסמו שמות ההרוגים בחדירת המחבלים למוצב במחסום: בועז אמת בן 23, אסף אברג'יל בן 23, אודי איילת בן 37 וחן אנג'ל בן 31

חייל צה"ל נהרג אתמול אחר הצהריים מירי במערת המכפלה בחברון. שני המחבלים שביצעו את הירי נהרגו מאש חיילים. בצהריים נפצע קל עד בינוני שוטר מג"ב מירי פלסטיני בעמדת הבידוק במערת המכפלה. מחבל פסע בציר המתפללים המוסלמים וככל הנראה התכוון לחדור למתחם המערה ולבצע במקום פיגוע ירי. הוא הגיע לעמדת הבידוק ולאחר שהתברר לו שלא יצליח לחדור למתחם המערה - פתח באש לעבר החיילים, ונמלט.

ארבעה חיילי צה"ל - שלושה אנשי מילואים ונגד בקבע - נהרגו אתמול בבוקר בחדירת מחבלים למוצב במחסום ארז ברצועת עזה. ההרוגים הם רס"ל בעז אמת, בן 23 מבית שאן. הוא הובא למנוחות אתמול בערב בבית העלמין בעירו; רב סמל אסף אברג'יל, בן 23 מאילת, הובא למנוחות אמש בבית העלמין בעירו; רב סמל אודי איילת, בן 37, גם הוא מאילת, יובא למנוחות היום בשעה 17:00 בבית העלמין בעירו; רב סמל חן אנג'ל, בן 31 מרמת גן, יובא למנוחות ב-13:30 בבית העלמין בנס ציונה. ארבעה חיילים נפצעו בתקרית ופונו לבית חולים ברזילי באשקלון. מצבו של אחד החיילים בינוני והשאר קל.

מתחקיר של האירוע במחסום ארז עולה כי שלושה מחבלים התקרבו סמוך לשעה 05:30 למוצב מגן 12 באזור התעשיה, כשהם מנצלים את הערפל הכבד ששרר במקום, והחלו לירות לכל עבר. כוח אבטחה שהגיע למקום הצליח להרוג את המחבלים. החיילים התקשו כנראה לזהות את המחבלים מכיוון שהם לבשו מדי צה"ל.

מהתחקיר עולה כי המחבלים נכנסו לאזור התעשיה באור ראשון יחד עם הפועלים המבקשים לצאת לעבוד בישראל. השלושה התקרבו למוצב, אחד מהם השתלט על עמדת הש"ג והרג שני אנשי מילואים ששמרו בעמדה ואיש חיל חימוש שטיפל בטנק. שני המחבלים האחרים חדרו פנימה כשהם יורים ומשליכים רימוני יד, הרגו חייל נוסף ופצעו ארבעה אחרים. המחבלים נעזרו ככל הנראה באחיו של אחד מהם שהיה מורשה לעבוד באזור התעשיה.

על גופותיהם של שלושת המחבלים נמצאו, בין היתר, נייר דבק ואזיקונים. בצה"ל לא פוסלים את האפשרות שהם התכוונו לחטוף חיילים שישמשו קלפי מיקוח.

לראשונה מאז תחילת האינתיפאדה לקחו שלושת ארגוני הסירוב - הג'יהאד האיסלאמי, החמאס והפתח - אחריות משותפת על הפיגוע. בהודעת הארגונים נכתב כי המחבלים יצאו מהעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה. תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל מנאר", דיווחה כי הפיגוע "נועד להראות לאבו מאזן שכל הארגונים הפלסטינים מתנגדים למדיניותו".

מעברי הגבול ברצועה נסגרו

אלוף פיקוד הדרום, דורון אלמוג, אמר כי זהו שיתוף פעולה נדיר בין שלושת ארגוני הטרור, וכי מדובר בפיגוע התרסה נגד ראש הממשלה הפלסטיני. עוד אמר האלוף אלמוג שבשבוע האחרון העבירה ישראל לרשות הפלסטינית רשימת שמות של מחבלים, אבל כוחות הביטחון הפלסטיניים לא עשו דבר למנוע את פעילותם.

סגן שר הביטחון, זאב בוים, אמר כי הפיגוע הוא הוכחה כואבת לכך שלמרות ועידת עקבה, הפלסטינים אינם נלחמים בטרור. בראיון לגלי צה"ל אמר השר כי אם לא תיפסק האלימות הפלסטינית לא תהיה התקדמות בתהליך. בעקבות הפיגוע הורה שר התחבורה, אביגדור ליברמן, על סגירת מעברי הגבול קרני ורפיח.

אתמול בלילה החליט שר הביטחון, שאול מופז, לחדש את הסגר המלא על יהודה ושומרון. עד כה לא הוחלט להחיל את הסגר גם על רצועת עזה. מופז קיבל את ההחלטה בעקבות הצטברות כמות "עצומה" של התרעות לפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully