וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות ביטחוני לא יהיה תנאי לקיצבאות ילדים

כתב וואלה! חדשות

2.6.2003 / 14:55

כך הודיעה פרקליטת המדינה בדיון בעתירה בבג"ץ; בתכנית החירום הכלכלית בשנה שעברה נקבע: גובה הקיצבה מותנה בשירות ביטחוני; 4 משפחות של עולים, ערבים ונכים עתרו נגדה: "זו אפליה"

המדינה ביטלה את כוונתה להתנות את גובה קצבאות הילדים בשירות הביטחוני של הוריהם. כך הודיעה היום פרקליטת המדינה לבג"ץ שדן בעתירותיהם של האגודה לזכויות האזרח, ארגון "בזכות", המועצה לשלום הילד ומטה המאבק של הנכים.

בהודעת פרקליטת המדינה נאמר עוד כי הכוונה בוטלה בחוק התכנית הכלכלית שעבר בכנסת בשבוע שעבר, וכי קצבאות הילדים יקוצצו באופן שווה מכל המשפחות בישראל, ללא תלות בשירות הביטחוני של הורי הילדים, אחיהם או אחיותיהם.

בג"ץ התבקש לבטל את הסעיף בחוק תכנית החירום הכלכלית שעבר בכנסת בשנה שעברה, והתנה את גובה קצבאות הילדים בשירות בטחוני של הוריהם. הארגונים טענו בעתירה כי התניה כזו מפלה לרעה ילדים שהוריהם אחיהם או אחיותיהם לא שירתו בצבא, במשמר הגבול, במשטרה או במשרד הביטחון. העתירה הוגשה על ידי עורכת הדין של האגודה לזכויות האזרח, שרון אברהם ויס, וטלי גל מהמועצה לשלום הילד, בשמם של ילדים לארבע משפחות בהן ההורים לא שרתו שירות ביטחוני מסיבות של מגבלות פיסיות, עולים חדשים וערבים.

בעתירה נטען כי אין זה הוגן להטיל "קנס" על הילדים משום שבני משפחותיהן לא שירתו בצבא. עוד נטען כי קיצוץ כזה יפגע דווקא במשפחות בעלות הכנסה נמוכה ויכניס חלק מהילדים בהן למעגל העוני.

מבחינה משפטית טענו עורכות הדין כי ישנה סתירה בין סעיף זה לבין חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. כמו כן הן טענו כי הוא פוגע בעיקרון השוויון ובאמנת האומות המאוחדות לזכויות הילד עליה חתומה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully