וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! מיקרוגל

26.5.2003 / 7:48

משרד הבריאות יפיץ הנחיות לשימוש נכון במכשיר; הסיבה: מחקרים קובעים שחימום לא נכון עשוי לפלוט חומר רעיל; חימום חלב אם או תחליף אם פוגע בערך התזונתי ועלול לגרום לתינוק כוויות

משרד הבריאות יפרסם בקרוב רשימה של סכנות חדשות הכרוכות בשימוש לא נכון במיקרוגל. "ידיעות אחרונות" מפרסם כי בקרוב המשרד יביא לידיעת הציבור הנחיות חדשות לשימוש בטוח במיקרוגל, שלפיהן אין לחמם בו מזון בכלים ובמכלים חד פעמיים, בתוך שקיות ניילון, במכלים מחומרים העשויים מפלסטיק מוקצף ובעטיפות פלסטיק חד פעמיות.

החלטת משרד הבריאות באה בעקבות מחקרים בינלאומיים שנערכו באחרונה, הקובעים כי אריזות וכלים שאינם מותאמים לשימוש במיקרוגל עלולים להתמוסס בעת החימום, ולשחרר לתוך המזון דיאוקסינים. מדובר בחומרים מסוכנים ורעלים הנוצרים גם בתהליך של בעירה במשרפות של אשפה, וכתוצאה משריפת עצים, פחם ונפט. מחקרים הראו בעבר כי חשיפה לדיאוקסינים עלולה לגרום לסוגים שונים של סרטן, לפגוע במערכת החיסונית ובכבד, וכן לגרום למחלות עור (פריחות, גירויים, פצעים ושיעור יתר).

בעקבות הממצאים החדשים הוציאו שירותי התזונה במשרד הבריאות נייר עמדה, שלפיו יש לחמם מזון במיקרוגל רק בכלי פלסטיק, בכלי זכוכית ובכלי קרמיקה, שעליהם נכתב על ידי היצרן או המשווק: "מתאים לשימוש במיקרוגל". כלים אלה גם יבטיחו חימום אחיד של המזון ושמירת הלחות שלו.

עוד קובע משרד הבריאות כי אסור לכסות מזון במיקרוגל בנייר שאינו מתאים במיוחד. זאת בשל החשש שנייר כזה עבר תהליכי הלבנה באמצעות כלור, ובשל כך עלול לשחרר דיאוקסינים.

לכיסוי הכלי שבו נמצא המזון, מותר להשתמש בניילון נצמד, אך יש להקפיד על רווח של שלושה סנטימטרים לפחות בינו לבין המזון. יש להקפיד שהניילון יהיה רופף, או לנקב אותו כדי לאפשר לאדים העולים מהמזון החם, לצאת החוצה.

אסור להשתמש בקלקר ובמגבות

הנחיות נוספות: אסור להכניס למיקרוגל קלקר ומגבות מכל סוג שהוא (גם לא מגבות נייר); מותר להשתמש בנייר אפייה, בנייר שעווה, בניילון נצמד, בשקיות אפייה ובמפיות נייר - רק אם כתוב שהם מתאימים לשימוש בטוח במיקרוגל; כדי למנוע זיהום בחיידקים, יש לבשל או לחמם מזון מייד בתום הפשרתו.

משרד הבריאות מזהיר בנוסף שלא לחמם במיקרוגל חלב אם או תחליפי חלב אם. הסיבה: חימום יתר עלול לגרום להרס תרכיבי תזונה החיוניים במזון וכן לכוויות בפי התינוק, משום שהחימום עלול להיות בלתי אחיד. סכנה נוספת: בקבוקי התינוקות עלולים להתפוצץ במהלך החימום. בנוסף, חימום יתר של חלב אם עלול לפגוע בערכו התזונתי עקב הרס של ויטמנים וחלבונים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully