וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בצה"ל: המג"דית הראשונה

20.5.2003 / 10:26

סא"ל שוש כחלון החלה לפקד על גדוד בקורס קצינים בבה"ד 12; בקורס ישתתפו לראשונה בנים ובנות; כחלון, נשואה לבכיר בצה"ל ואם לילדה, סיפרה: בעלי מפרגן מכל הלב

סא"ל שוש כחלון עשתה אתמול היסטוריה כשנכנסה לתפקיד המג"דית הראשונה בצה"ל. סא"ל כחלון, בת 38 תושבת הרצליה, תפקד על אחד הגדודים בקורס הקצינים בבה"ד 12.

סא"ל כחלון מילאה עד כה תפקידים שונים בבסיס ההדרכה. היא נשואה לאל"מ מוטי, ראש מחלקת אימונים בזרוע היבשה של צה"ל. לזוג יש ילדה בת שנה ותשעה חודשים. אמש אמרה סא"ל כחלון ל"ידיעות אחרונות": "אני נרגשת מאד להיות המג"דית הראשונה של צה"ל. לכל אורך השירות שלי פיקדתי ועסקתי בתפקידי הדרכה, אבל התפקיד הזה במיוחד מהווה עבורי אתגר גדול ויוצא דופן. בעלי מפרגן ומעריך את עבודתי מכל הלב".

מינויה של סא"ל כחלון אינו התקדים הראשון שנרשם אתמול בצה"ל. הקורס עליו היא תפקד הוא הקורס המעורב הראשון בבה"ד 12 בו ישתתפו בנים ובנות, ובצה"ל טוענים שמדובר במהפכה. הקורס החדש הוא חלק מתוכנית שגובשה בחודשים האחרונים בידי מפקד זרוע היבשה, אלוף יפתח רון טל. על פי התוכנית החדשה, המיון בקורסי הקצינים של צה"ל יתבצע על פי סוג הקורס ולא על פי המין.

בבית הספר לקצינים בה"ד 1, שבמצפה רמון, מתקיים כבר כיום קורס מעורב לקצינים קרביים, בו משתתפים גם בנים וגם בנות. הקורס שהחל אתמול בבה"ד 12 הוא קורס קצינים בסיסי המיועד למי שאינם משרתים בתפקידים קרביים, והוא יימשך עשרה שבועות. מפקדת בה"ד 12, אל"מ דפנה הררי, הסבירה כי הדרג הלוחם יעבור את קורס הקצינים בבה"ד 1, ואילו הדרג התומך יעבור את הקורס בבה"ד 12. 40 אחוז ממשתתפי הקורס יהיו בנים, ו-60 אחוז נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully