וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה במשק

18.5.2003 / 6:50

בתום משא ומתן לילי בין האוצר להסתדרות הושגו הסכמות על הסדרי הפנסיה והקיצוץ בשכר עובדי המגזר הציבורי; המחלוקת על ניהול קרנות הפנסיה החדשות נותרה בעינה


מטה המאבק של ההסתדרות החליט הבוקר להפסיק את השביתה במשק, לאחר שהלילה הושגה הסכמה בשיחות שהיו בין שר האוצר, בנימין נתניהו, לבין יושב ראש ההסתדרות, עמיר פרץ. בשיחות הושגו הסכמות בעניין שכר עובדי המגזר הציבורי והסדרי הפנסיה שלהם. עם זאת, המחלוקת על ניהול קרנות הפנסיה החדשות נותרה בעינה.

בפגישה במשרד האוצר בין נתניהו לפרץ הוסכם, כי שכר עובדי המגזר הציבורי יקוצץ השנה ב-2 מיליארד שקל, ובסכום דומה בשנה הבאה. קיצוץ זה מהווה 80% משיעור הקיצוץ שדרשה הממשלה בתחילה.
צוותי המשא ומתן השיגו גם הסכם עקרוני בעניין הסדרי הפנסיה של העובדים. עוד הוסכם, כי פרץ יציג לממשלה את הטבלה שלפיה יקוצץ השכר ברמותיו השונות.

בקול ישראל דווח כי הסכם רשמי על סיום השביתה טרם נחתם מכיוון שעדיין לא הושגה הסכמה בנוגע לעתיד קרנות הפנסיה, אבל מהבוקר חוזרים כל עובדי המגזר הציבורי לעבודה מלאה.

פרץ הודיע הבוקר למטה המאבק של ההסתדרות כי, בין היתר, הוסכם שלא תהיה חקיקה בהסכמי עבודה ולא תהיה פגיעה בקביעותם של העובדים. "לא תהיה דיקטטורה בדמוקרטיה הישראלית. לא תהיה חקיקה בהסכמי עבודה. מוסד הקביעות יישמר. אני קורא לכל העובדים לחזור למקומות העבודה לעבודה מלאה", אמר פרץ. יו"ר ההסתדרות אמר עם זאת, כי אם לא יושגו הסכמות בענין קרנות הפנסיה - תתחדש השביתה. השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, אמר כי האוצר מסכים לפרוש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה שישקיעו בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully