וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה מהרוגי הפיגוע - תושבי פסגת זאב

18.5.2003 / 18:21

ההרוג השביעי בפיגוע ההתאבדות בירושלים הוא פלסטיני משועפט; מחבל מהחמאס מחופש ליהודי פוצץ עצמו באוטובוס בצומת הגבעה הצרפתית; זמן קצר אחר כך התפוצץ מחבל נוסף ליד מחסום א-רם

שבעה בני אדם נהרגו הבוקר בפיגוע שבוצע דקות אחדות לפני השעה שש, באוטובוס בקו 6 שנסע משכונת פסגת זאב לירושלים. הפיצוץ אירע בצומת הגבעה הצרפתית. מהמשטרה נמסר כי המחבל המתאבד עלה לאוטובוס כשהוא לובש טלית וחובש כיפה, והתיישב בחלקו הקדמי של האוטובוס. הוא פוצץ את מטען חומר הנפץ שנשא על גופו.

בפיצוץ נפצעו 20 בני אדם, שלושה מהם במצב קשה. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק. שישה מההרוגים הם תושבי שכונת פסגת זאב בירושלים: שמעון אוסטינסקי, בן 68, הובא למנוחות בשעה 17:30 בבית העלמין בגבעת שאול; יצחק מויאל בן 64, הובא למנוחות בשעה 17:30 בגבעת שאול; רוני ישראלי, בן 35, הלוויתו נערכה בשעה 18:00 בגבעת שאול; נלי פרוב, בת 55; אולגה ברנר, בת 52; ומרינה צחיורשווילי בת 44. ההרוג השביעי הוא טוויל ראלב, בן 42, ממחנה הפליטים שועפט.

המחבל המתאבד הוא איש החמאס בסאם תקרורי, שכנו של פואד קוואסמה, איש חמאס בן 21 שביצע אמש את הפיגוע בכיכר גרוס בחברון שבו נהרגו גדי ודינה לוי.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב מיקי לוי, אמר כי האוטובוס, דו מיפרקי, יצא מפסגת זאב ונראה שהמחבל עלה באחת התחנות הראשונות. ניצב לוי אמר כי המטען שנשא עימו המחבל היה גדול והפיצוץ היה עז. הנהג איבד שליטה על ההגה והאוטובוס הידרדר.

כחצי שעה לאחר מכן בוצע פיגוע נוסף במחסום א-רם בשכונת דחית אל-בריד שבכניסה לירושלים, כחצי ק"מ מהגבעה הצרפתית. ניצב לוי אמר כי הפיצוץ אירע במחסום משמר הגבול, שהוקם כדי לתפוס את שולחיו של המחבל שפעל באוטובוס. שוטרי מג"ב ביקשו מהאיש לעצור, אך הוא סירב והפעיל מטען חומר נפץ שנשא עליו ונהרג. בפיצוץ לא נפגעו ישראלים. במשטרה מעריכים שהמחבל פעל בשיתוף פעולה עם המחבל באוטובוס.

מפקד מחוז ירושלים מסר כי המשטרה והשב"כ יפתחו בחקירה מודיעינית כדי ללכוד את משלחי שני המחבלים. כל כוחות משמר הגבול ומשטרת ירושלים פרוסים במירב הכוחות, הוקמו מחסומים, נבדקים חשודים ומתבצעות סריקות בתחנות האוטובוסים בבירה. אזרחי ירושלים נקראים לגלות עירנות ולהזעיק את המשטרה אם חשדם מתעורר.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר כי מערכת הביטחון נמצאת בהיערכות מיוחדת נוכח ריבוי הפיגועים ביומיים האחרונים, ההתרעות הרבות וגל הטרור העולמי.

חמאס: הפיגועים - מסר להמשך פעילותינו

יעקב אנגלברג היה בתוך האוטובוס בעת שאירע הפיגוע. בראיון לגלי צה"ל סיפר: "יצאתי בנס. ישבתי בחלק הקדמי. האוטובוס היה חצי מלא. הייתי בדרכי ליחידה, אני משרת בקבע. התכופפתי להוציא משניות מהתיק כדי ללמוד, וכשהתכופפתי שמעתי פיצוץ. לקח כמה שניות עד שהבנתי. מה שהציל אותי היה שהייתי עם הראש למטה - כך שהמושב שלפניי הסתיר אותי.

"כשהתרוממתי לא ראיתי כלום כי עפו לי המשקפיים. הבנתי שהיה פיגוע. אנשים התחילו לצאת מהדלת האחורית. הלכתי קצת קדימה לראות מה קרה, וראיתי שהנהג פצוע. לא יכולתי לעזור כי עפו לי המשקפיים, ולא יכולתי להועיל. יחסית, אולי זה לטובה שעפו לי המשקפיים, כי נחסכו ממני מראות קשים".

אגף הרווחה בעיריית ירושלים פתח מרכז סיוע לנפגעי הפיגוע. המרכז יפעל עד חצות. מספרו - 02-6563150.

שר ההסברה הפלסטיני, נאביל עאמר, גינה את הפיגוע. לדבריו, עמדתה של הרשות הפלסטינית היא לגנות את כל ההתקפות נגד אזרחים. השר הפלסטיני קרא לממשלת ישראל לנהוג ריסון בתגובתה, ואמר שהממשלה הפלסטינית מחויבת לנקוט צעדים כדי לשים קץ להתקפות כאלה.

דוברי החמאס בעזה, ד"ר עבד אל-עזיז רנטיסי, אמר כי הפיגועים האחרונים הם מסר שנועד להבהיר כי תנועת ההתנגדות ממשיכה בפעולותיה. עם זאת, הוא ציין כי אין קשר בין הפיגועים לבין פגישתם של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, וראש הממשלה אריאל שרון.

שני פלסטינים חמושים נהרגו אמש מעט לאחר חצות, בחדירה להתנחלות שערי תקווה הסמוכה לקו הירוק, ממזרח לראש העין. בגדר ההתנחלות התגלתה פרצה, ולמקום הוזעקו כוחות צבא גדולים שפתחו בסריקות. באירוע נפצע קל חייל צה"ל. גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, וגדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית לשחרור פלסטין, קיבלו בהודעה משותפת אחריות לניסיון הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully