וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2003: התמיכה בדמוקרטיה בשפל חסר תקדים

16.5.2003 / 7:55

סקר שנערך בחודש שעבר חושף כי 23% מהציבור היהודי לא מאמינים בדמוקרטיה; 57% בעד טרנספר לערבים; 77% רוצים רוב יהודי בהחלטות גורליות; וגם: האזרחים לא סומכים אחד על השני

23 אחוזים מהציבור היהודי בישראל סבורים כי דמוקרטיה אינה שיטת השלטון הטובה ביותר. כך עולה מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה. הסקר, שנערך בחודש שעבר, חושף עוד כי 57 אחוז מהנשאלים בעד טרנספר לערבים. 49 אחוז חושבים כי קיים שוויון במדינה, וכי ערביי ישראל אינם מקופחים.

על פי הסקר, שנערך ב-32 מדינות, ישראל נמנית עם ארבע המדינות היחידות שבהן רוב הציבור מאמין כי "מנהיגים חזקים יכולים להועיל למדינה יותר מכל הדיונים והחוקים". כמו כן, ישראל נרשמה כמדינה עם מספר תושבים המועט ביותר שרוצים בשלטון דמוקרטי. עוד עולה כי 53% מתנגדים לשוויון זכויות מלא לאזרחים; 77% רוצים לחייב רוב יהודי בהחלטות גורליות, ו-69% מתנגדים לצירוף מפלגות ערביות לממשלה.

עורכי הסקר מציינים כי "מדד הדמוקרטיה" בארץ חושף תמונת מצב עגומה ביותר. "כמעט בכל המדדים ישראל נמצאת בחצי התחתון של הרשימה לעומת דמוקרטיות אחרות, כך שאי אפשר לומר ש'אנחנו במקום טוב באמצע'". בנוסף, ישראל מדורגת במקום האחרון ברשימה מבין המדינות שאזרחיהן סומכים אחד על השני.

בסקר נרשמה ירידה במידת האמון שהציבור רוכש למרבית המוסדות הציבוריים. בראש הרשימה: ירידה של 17% באמון שנותן הציבור לראש הממשלה, שעומדת על 53%; ירידה של 14% באמון הציבור בצה"ל, שעומדת כיום על 83%. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי את הקפיצה הגדולה רשמה ההסתדרות, שמידת האמון בה עלתה מ-31% ל-55%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully