וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נתניהו-פרץ הסתיימה ללא תוצאות

16.5.2003 / 12:03

השניים ייפגשו שוב במוצ"ש; ההסתדרות: הפגישה מחר - מכרעת; אלפי מובטלים לא קיבלו היום דמי אבטלה; ההמראות מנתב"ג לא יופסקו הערב; איום להשבתה חלקית באוניברסיטאות ביום ראשון

הפגישה הבוקר בין שר האוצר, בנימין נתניהו, ליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, הסתיימה ללא תוצאות. השניים ייפגשו שוב במוצאי שבת יחד עם הצוותים המקצועיים. ההסתדרות הגדירה את הפגישה מחר "מכרעת". האוצר החליט אתמול לדחות את החקיקה הכלכלית בשבוע, לנוכח המו"מ המתמשך, וההצבעות על התכנית יתקיימו בכנסת בעוד כשבועיים.

השביתה במשק נכנסה היום ליומה השישי, במתכונת חריפה כמו אתמול הכוללת את השבתת הבנקים והבורסה לניירות ערך. ועד רשות שדות התעופה חזר בו בצהריים מכוונתו להשבית הערב את המראות המטוסים מנתב"ג. קודם לכן הודיע הוועד כי בכוונתו להשבית את ההמראות מהשעה 19:00 בערב ועד 16:00 אחר הצהריים מחר.

בבתי הספר התקיימו היום הלימודים כסדרם. בירושלים חזרו עובדי התברואה לעבודה חלקית, מתוקף הסכם שהושג בבית הדין לעבודה. בבתי החולים הממשלתיים עובדים במתכונת שבת. שביתה בנמלי הים וברכבת ישראל. עובדי משרדי הממשלה והרשויות המקומיות שובתים גם היום. האשפה נערמת ברחובות הערים. דו"חות חניה לא נרשמים. משרדי המע"מ, מס הכנסה, הביטוח הלאומי, לשכות התעסוקה, לשכות מינהל האוכלוסין, ומשרדי הרישוי - סגורים. בחברות הממשלתיות נוקטים העובדים עיצומים. בבזק, במקורות ובחברת חשמל לא מטפלים בתקלות.

עקב השביתה עוגנות בנמלים 60 אניות, וברציפים יש כ-18 אלף מכולות. שווי המטענים התקועים בנמלים עקב השביתה - כמיליארד וחצי שקלים. מהביטוח הלאומי נמסר כי שירות התעסוקה לא העביר את רשימות המובטלים המעודכנות, עקב העיצומים והשביתות ולכן לא ישולמו דמי אבטלה לזכאים. ביום ראשון ישבתו חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות בשתי שעות הלימוד הראשונות, במחאה על התכנית הכלכלית, אם עד אז לא יושג הסכם לסיום הסכסוך בין האוצר להסתדרות.

נתניהו הזהיר אתמול את ההסתדרות, כי ישלול ממנה בחוק את היכולת לשתק את המדינה. שר האוצר יצא בהתקפה נגד ההסתדרות שהחריפה את השביתה במשק למרות שמתקיים משא ומתן. "מה שמתרחש היום זו שערוריה, קומץ ועדים מחזיק את המדינה בגרון ומשביתים אותה, זה בלתי נסבל", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי "זו רק שאלה של זמן שהוועדים המונופוליסטים יחדלו להתקיים". בתגובה אמר דובר ההסתדרות כי נתניהו "נוהג באלימות האופיינית לו" וכי הוא "דיקטטור בחצר הדמוקטיה".

מאוחר יותר נבהלו בלשכת שר האוצר והוציאו הבהרה לפיה, "נתניהו אינו שולל את זכות השביתה של ההסתדרות ולדעתו מותר לשבות רק אם רוב העובדים, בהליך דמוקרטי, נתנו יד למהלך".

שר המשפטים, יוסף לפיד, אמר הבוקר לקול ישראל כי אין בכוונתו ליזום חוק שיאסור על שביתה כללית במשק. עם זאת, אמר כי "יש מקום לשקול חוק שאוסר שביתה כללית בלי משאל עם בקרב העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully