וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חבר קיבוץ הזורע גנב כמיליון שקל ממשפחות שכולות

14.5.2003 / 10:40

האיש, ששימש כמרכז משק, שלשל לכיסו את הכסף שהועבר ממשרד הביטחון; בקיבוץ שפיים התגלה חשד למעילה בסך 15 מיליון שקל; הקיבוץ העדיף לכבס את הכביסה המלוכלכת בבית ולא לפנות למשטרה

בקיבוץ הזורע שבעמק יזרעאל התגלתה לאחרונה מעילה: מרכז המשק חשוד כי גנב במשך שנים למעלה ממיליון שקלים שהעביר משרד הביטחון למשפחות השכולות בקיבוץ. האיש הושעה מתפקידו. הקיבוץ שכר חוקר פרטי, שהעביר את ממצאיו בעניין למשטרת עפולה.

חברי הזורע הגיבו אתמול בתדהמה: "מדובר בבן למייסדי הקיבוץ. אנחנו לא תופשים איך הוא היה מסוגל למעשים כאלה", אמרו ל"ידיעות אחרונות". חבר הקיבוץ רמי הרפז, ששכל במלחמת יום הכיפורים את בן דודו ואת גיסו שהיו טייסים, מונה לפעול כמתאם מטעם הקיבוץ מול המשפחות השכולות. הרפז אמר: "עדכנתי אותן והן היו המומות מהשימוש בשם הנופלים כדי לגנוב. אני לא רואה את האיש הזה ממשיך לחיות בקיבוץ יחד איתנו. אין מצב כזה".

ובקיבוץ שפיים - חבר שמילא במשך שנים ארוכות תפקידים מרכזיים במשק, חשוד במעילת ענק של למעלה מ-15 מיליון שקלים מכספי הקיבוץ. החשד עלה בעקבות חילופי תפקידים במזכירות ובגזברות הקיבוץ: הגזבר הנכנס, רואה חשבון במקצועו, עסק בהכנת תכנית תקציבית שנתית, ומצא סימנים המעידים על מעילה שנמשכה כמה שנים.

בשפיים העדיפו שלא להעביר את הסיפור לחקירת המשטרה והחשדות הועברו לבדיקה במשרדי עורכי דין ורואה חשבון. במהלך הבדיקה נמצא בסיס לחשדות, ועקב כך פתח הקיבוץ בניסיונות להגיע עם החשוד להסדר לפיו יחזיר את הכסף והעניין ייסגר ללא התערבות המשטרה.

חברים רבים בקיבוץ התרעמו על הדרך בה בחר הקיבוץ לטפל בבעיה. אחד החברים אמר: "העובדה שלא העבירו את הנושא לחקירת המשטרה היא חלק מטיוח שרגילים לעשות כאן. את כל הכביסה המלוכלכת עושים כאן בבית. במקום להתלונן במשטרה, כמקובל בחשדות לעבירות מסוג זה, המזכירות מנסה לחפות על הגורם המעורב במעילה ולהגיע איתו להסדר כספי להחזרת הכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully