וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגת ישראל בפרלמנט האירופי: ח"כ בלומנטל

14.5.2003 / 10:14

הנהלת הקואליציה החליטה כי הח"כים בלומנטל, רוני בר-און וגלעד ארדן מהליכוד ייצגו את הכנסת באירופה; האופוזיציה: המינוי לא ראוי; בג"ץ הורה לבלומנטל להשיב על העתירה בעניינה

הנהלת הקואליציה החליטה היום על מינוי חברי הכנסת נעמי בלומנטל, רוני בר-און וגלעד ארדן מהליכוד, לנציגי ישראל בפרלמנט האירופי. גורמים באופוזיציה מסרו לגלי צה"ל כי מינויה של בלומנטל אינו ראוי, ויעורר ביקורת נוספת על קבלת ההחלטות בכנסת.

כתבי "הארץ", גדעון אלון ומשה ריינפלד, מוסיפים:

שופט בג"ץ, יעקב טירקל, הורה אתמול לוועדת הכנסת, לכנסת, ליועץ המשפטי לממשלה ולח"כ בלומנטל, להשיב בתוך 15 יום על עתירתה של התנועה לאיכות השלטון בענין ההחלטה שלא להסיר את חסינותה של בלומנטל. התנועה עתרה אתמול נגד החלטת ועדת הכנסת ביום שני, שלא להסיר את חסינות בלומנטל, בשל החשדות נגדה בגין מתן שוחד בחירות בפריימריס בליכוד בדצמבר. בעקבות ההחלטה, לא יהיה ניתן להעמידה לדין כל עוד תכהן כחברת כנסת.

העותרים טוענים כי חברי הוועדה ניצלו לרעה את סמכותם, ופעלו כמו מועדון חברים סגור שחבריו דואגים לעצמם. היועץ המשפטי, אליקים רובינשטיין, אמר בעקבות החלטת ועדת הכנסת, כי אף שהוא רוחש כבוד לוועדה כגוף פרלמנטרי, "הצבעה זו שבה ומעוררת בחריפות ובחדות את השאלה הנוקבת של פורום פוליטי, המקבל החלטות בענייני אכיפת החוק. פורום החוסם את הדרך לבית המשפט - שהוא המקום הנכון לאכיפה, ושהצבעות המתנהלות בו על ידי חלק מהאנשים, מבלי לפגוע, צבועות על פניהן בגוון פוליטי".

רובינשטיין הוסיף, כי "הגיע הזמן לשקול בכובד ראש שינויים בכך". היועץ המשפטי כיוון בדבריו לכך שיש לשקול את הוצאת הטיפול בהסרת חסינות ח"כים מהכנסת, ולהעבירו לגוף חיצוני. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר שייזום חקיקה שתפקיע מידי ח"כים את הסמכות להכריע בהסרת חסינותם. בלומנטל אמרה בתגובה לאי הסרת החסינות, כי היא מקווה "שהיועץ המשפטי לממשלה הפנים את המסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully